Még nem befolyásolja a járvány az esküvői árakat
Az esküvőpiac szolgáltatóinak zöme a leszerződött párokkal időben tudott egyeztetni a kialakult helyzetről, és a házasulandóknak csak kevesebb mint 10 százaléka mondta le teljesen a szolgáltatásokat – derült ki az Eskuvotszervezek.hu által végzett nem reprezentatív felmérésből. A több mint kétszáz megkérdezett vállalkozó elmondása szerint azok a párok, amelyek végérvényesen lemondták a szolgáltatást, döntően azzal indokolták a lépésüket, hogy egyik vagy mindkét fél elvesztette a munkáját, ezért anyagilag nem engedhetik meg maguknak az esküvőt. A második legnagyobb csoport arra hivatkozott, hogy a polgári esküvőjüket megtartották a járványhelyzet alatt, és lemondanak a lakodalomról.
A válaszadó cégek több mint 81 százalékának teljesen lenullázódott a jövedelme a járványhelyzet következtében.
A legtöbb szolgáltató esetében nem vagy csak kismértékben emelkedtek a beszerzési költségek a veszélyhelyzet hatására. A válaszadók 23,1 százaléka számolt be arról, hogy megnőttek a kiadásai. A pénzügyi tartalékokat tekintve vegyes a kép: 21,7 százalék nyilatkozott úgy, hogy akár az év végéig is kitart bevétel nélkül, 22,2 százaléknak három–öt hónapra elegendő a félretett pénze, 25,3 százalék csak három hónapra elegendő összeggel rendelkezik, és olyan is akadt, aki már csődbe ment vagy közel áll hozzá.

A szolgáltatók 46 százaléka arról számolt be, hogy egyetlen pár sem kérte vissza a foglalóját, és további 25 százalék esetében csak elvétve fordult elő ilyen. A többség (44 százalék) úgy nyilatkozott, hogy nagyban befolyásolná a cég anyagi helyzetét, ha hirtelen mindenki visszakérné a foglalót, mivel ezeket az összegeket beforgatják a vállalkozásba, és a működési költségek fedezésére is használják. A megkérdezetteknek csak a 20 százaléka kezeli elkülönítve a foglalót. Az árakon a szolgáltatók 56,6 százaléka nem fog változtatni a jelenlegi helyzetben sem, mert nem emelkedtek a költségei.
A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható


