Cégvilág

Nem söpörte el a vírus a fejlesztéseket

Az SAP Hungary tapasztalatai szerint a veszélyhelyzet alatt a nagy állami foglalkoztatók, valamint a banki-biztosítói piac vállalatai is bátran nyúltak új digitális megoldásokhoz az otthoni munkavégzés gördülékenysége érdekében.

A járványhelyzet miatt kialakult válság a vendég­látóipari, turisztikai cégeknek, a retailszektorban, valamint a közlekedési járművek gyártása területén működő vállalatoknak okozza a legnagyobb fejtörést, elsősorban ott, ahol nagy arányt képviselnek a fix költségek. „A károk mérséklése, új lehetőségek felkutatása mindig alapos üzleti tervezést igényel, az üzleti adatok strukturált, digitalizált elérése és elemezhetősége ezért még fontosabbá vált” – mondta a Világgazdaságnak Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezetője. Magyarországon az ellátási láncok a legtöbb helyen sértetlenek, de tudatában vannak a cégek annak, hogy sokkal nagyobb figyelmet érdemel ez a terület. Mivel az elmúlt években a munkaerőhiány miatt sok energiát áldoztak a vállalatok a megfelelő emberek megtalálására, nem követhetik el azt a hibát, hogy többet veszítenek el értékben, mint amennyit nyernek megtakarításban, ehhez az SAP HR-megoldásai is segítséget nyújtanak – tette hozzá. A vállalat a járvány kezdetén gyorsan lépett, ingyenes ajánlatokat tett közzé, segítve a cégeket az üzletfolytonosság fenntartásában. Először az üzleti utazások tervezésére és adminisztrálására szolgáló SAP Concur megoldás TripIt Pro applikációját nyitották meg, de ezzel egy időben díjmentes hozzáférést adtak a globális beszerzési rendszerükhöz, az Ariba Discoveryhez is, egyúttal a krízishelyzetre reflektáló online felméréseket is ingyenessé tették. Ezeket világszerte használják kormányzati és egészségügyi szervezetek a járvánnyal kapcsolatos lakossági tájékoztatásban és az egészségügyi személyzet állapotának felmérésében. „A vállalatok körében a legsikeresebb a Remote Worke Pulse felmérésünk, amellyel a vezetők gyors visszajelzést kaphatnak arról, hogy a kollégák hogyan boldogulnak az otthoni munkavégzéssel, és miben lenne szükségük támogatásra. Magyarországon is ez utóbbi megoldásunkra mutatkozott a legnagyobb érdeklődés, elsősorban a nagy állami foglalkoztatók, valamint a banki-biztosítói piacon működő vállalatok körében” – emelte ki Pintér Szabolcs. Az ingyenesen elérhető megoldások értékét nehéz számszerűsíteni, de platformtól függően akár a százezer eurós díjat is elérik „békeidőben”.

Az ügyvezető szerint a járvány előtti gazdasági folyamatok a mai napig sokkal meghatározóbbak, az elmúlt hetek alig nyomták rá a bélyegüket a cégek hosszú távú terveire. A közhiedelemmel ellentétben nem általános, hogy hirtelen leállnak, vagy más irányt vennének a fejlesztések. A kereslet szerkezetében nem lát nagyobb eltérést, a megkezdett projektek folytatódnak, az alaptevékenységhez kötődő fejlesztések megerősödnek. A mostani helyzet azonban hosszú távon is alakítja a cégek életét: sokkal elfogadottabb lett a digitális szolgáltatási környezet, a távmunka, elterjed a digitális aláírás, a távollévő felek közötti szerződések digitalizációja fel fog gyorsulni. A fizikai távolság ellensúlyozása, valamint a válságtünetek csillapítása miatt minden márka igyekszik majd közvetlenebb hozzáférést szerezni az ügyfeleihez, a köztes szereplők visszaszorulhatnak, felértékelődik a vevők lojalitása, így az ügyfélélmény fontossága is – fejtette ki az SAP vezetője. Hozzátette: felértékelődik a hatékonyság és a fix költségek csökkentése.

Ezek is érdekelhetik