VG-összefoglaló | Miközben a használtautó-import volumene több mint 40 százalékkal visszaesett a koronavírus-járvány miatt bevezetett veszélyhelyzetben, a beáramló személygépkocsik közül a korábbinál is nagyobb az öreg járművek aránya. Az utolsó korlátozásmentes hónaphoz, februárhoz képest áprilisra 17-ről 22 százalékra emelkedett a 15 évnél idősebb importált autók aránya. Mindez nyolc hónappal 11 és fél évre növelte a behozott autók átlagéletkorát.
„Az itthon forgalomba kerülő importautók összetétele legalább három ok miatt romlik. Egyrészt azokon a piacokon, ahonnan ezek a járművek származnak, szintén válság van. Az eladók a jobb minőségű autók lecserélését inkább elhalasztják, ezért ezek kínálata beszűkült. Másrészt a válság kirobbanásakor a forint leértékelődött, így ugyanakkora összegért csak olcsóbb, a korábbiaknál idősebb autókat lehetett megvásárolni. A harmadik ok pedig az, hogy a határzár miatt a magánimport visszaesett, az itthoni használtautó-kereskedésekben csökkentek a készletek, eladhatóbbá váltak a rosszabb műszaki állapotban lévő autók is” – mondta Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.
A teljes hazai autópark átlagéletkora tavaly év végére 14,4 évre emelkedett. Mivel az újautó-eladások nagyobb mértékben estek vissza, mint a használtautó-import, ez az érték 2020-ban várhatóan még tovább fog romlani. Az év első öt hónapjában 54 252 használt autót hoztak be, ez 19 százalékkal marad el az előző év hasonló időszakában regisztrált 67 082-től. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 45 315 volt, ami csaknem 26 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbi 60 973-nál.
Idén az év első öt hónapjában 54 252 használt autót hoztak be az országba
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.