Mentik a menthetőt a légitársaságoknál
Üres kézzel távoztak a legnagyobb amerikai légitársaságok vezetői a Mike Pence alelnökkel folytatott pénteki tárgyalásukról. Miután kiderült, hogy újabb pénzügyi segítségre nem számíthatnak, arról ment a disputa, hogy a kormányzat kötelezővé teszi-e az utasok számára a beszállás előtti lázmérést, és ha igen, kinek a feladata lesz elvégezni.
A Delta, az American, a JetBlue és a Southwest vezetői ezt a feladatot a járványügyi hatóságokra testálnák, mondván, a közbizalmat jobban szolgálná, és az embereket megnyugtatná, ha hivatalos jogosítványokkal felruházott szakemberek ellenőriznék az utasokat.
A járványügynek azonban más területeken is helyt kell állnia, ezért inkább leadná ezt a rutinfeladatot. A közlekedésbiztonságiak vállalnák a lázmérést, ha annak költségeit megtérítik számukra, és világosan elhatárolnák a felelősségi köröket. A lázas utasok kiszűrése technikai kérdés, de hogy mi lesz velük utána, abban nincs konszenzus.

Az egyértelmű, hogy nem engedik őket a fedélzetre, ám a légitársaságok a jegy árának visszafizetését csak akkor vállalják, ha a hatóság tartja vissza az utast. Az utazás biztonságát, a fertőzésveszély minimalizálását garantáló intézkedések nélkül a történetük legnagyobb válságát élő amerikai légitársaságok nem tudnak talpra állni. Ehhez képest az az igényük, hogy
Washington tegye kötelezővé a lázmérést és a maszkviselést, a legkisebb kiadással járó bizalomnövelő intézkedések közé tartozik. Annyiban maradtak, hogy a kormányzat vizsgálja a lehetőséget.
A briteknél ezzel szemben eredményes a légi közlekedés és a turizmus érdekképviseleteinek segélykiáltása, a kormány eltörli a 14 napos kötelező karantént a szigetországba érkezők számára.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja