Cégvilág

Nyert a járványhelyzeten a Family Frost

Hecker Flórián | A tevékenységéből adódóan kevésbé érintette negatívan a Covid–19 nyomán kialakult piaci helyzet a Family Frost Kft.-t a más profilban működő cégekkel összevetve. A társaság rövid távon árbevétel-növekedéssel számol, mivel az iskolák, az óvodák és az éttermek bezártak, és több ember választja a biztonságosabb házhoz szállítást az üzletben történő vásárlás helyett – olvasható a vállalat 2019-es üzleti évet összegző beszámolójában. Az április 27-én kelt dokumentum szerint a középtávú következmények már inkább kiszámíthatatlanok. Egyik oldalról az új vevők – akik most próbálták ki a Family Frost szolgáltatását – növelhetik az árbevételt, valamint a lakosság házhoz szállításhoz való viszonya is kedvezően fog változni.

A másik oldalról viszont az esetleges és a gazdasági visszaesés, valamint az elszabaduló forintárfolyam már kedvezőtlenül hathat az eladásokra. A vezetőség ugyanakkor nem számít likviditási problémára, de megjegyzi, hogy szélsőségesen negatív esetben is rendelkezésre állnak hitelkeretek. A Family Frost likviditási mutatói egyébként kiemelkedően kedvezők: a rövid lejáratú kötelezettségeket jelentősen meghaladják a likvid eszközök, a pénztartalék pedig nagyobb, mint a teljes hosszú lejáratú hitelösszeg. Ráadásul az idei első negyedév is jól sikerült: az értékesítés erőteljesen nőtt januárban és februárban, majd a március kiemelkedő árbevételt hozott. A menedzsment értékelése szerint a társaság működése fenntartható, a járványnak pedig a bevételekre és az eredményre nem volt negatív hatása, legalábbis április végéig.

A Family Frost mintegy 6,54 milliárd forintos forgalmat könyvelt el 2019-ben, ez 6,4 százalékos növekedés a 2018-as hasonló adathoz képest. A nettó árbevétel nagyrészt (5,74 milliárd forint) mirelit termékek értékesítéséből származott, a non-food árucikkekből valamivel több, mint 55,73 millió forint folyt be. A saját tőke értéke meghaladta az 1,843 milliárd forintot, ez a források között 65,7 százalékot tesz ki. A tagok az eredmény terhére 400 millió forint osztalékot vettek ki március végén, ahogy 2018-ban is. A cég nem kapott sem központi költségvetési, sem önkormányzati, sem nemzetközi támogatást.

A Family Frost Kft. még 1992 márciusában jött létre, 2015 nyarán változott a tulajdonosi kör.

A jelenlegi tulajdonosok az Eismann Holding GmbH-tól vásárolták meg a vállalkozást. Félix Miklós ügyvezetőnek 40, Bézi Gábornak 30, Bánkuti Ákosnak 24, Balogh Róbertnek és Molnár Istvánnak 3-3 százalékos a részesedése. A cég tevékenysége 1996 szeptemberéig kettős volt: egyrészt franchise-szerződés keretében más gazdálkodó részére átadta az értékesítési rendszert, másrészt saját tevékenységben végzett kiskereskedelmi értékesítést. Az előbbi ekkor megszűnt, azóta csak mirelit áruk és jégkrémek értékesítése folyik. A Family Frost 19 áruraktárból kiindulva több mint 300 teherautóval, megtervezett túraútvonalakon árusít. Ennek során a közterület-foglalás tavaly majdnem 40,5 millió forintjába került.

COVID-19 2019 beszámoló Family Frost
Ezek is érdekelhetik