Hecker Flórián | A tevékenységéből adódóan kevésbé érintette negatívan a Covid–19 nyomán kialakult piaci helyzet a Family Frost Kft.-t a más profilban működő cégekkel összevetve. A társaság rövid távon árbevétel-növekedéssel számol, mivel az iskolák, az óvodák és az éttermek bezártak, és több ember választja a biztonságosabb házhoz szállítást az üzletben történő vásárlás helyett – olvasható a vállalat 2019-es üzleti évet összegző beszámolójában. Az április 27-én kelt dokumentum szerint a középtávú következmények már inkább kiszámíthatatlanok. Egyik oldalról az új vevők – akik most próbálták ki a Family Frost szolgáltatását – növelhetik az árbevételt, valamint a lakosság házhoz szállításhoz való viszonya is kedvezően fog változni.
A másik oldalról viszont az esetleges munkanélküliség és a gazdasági visszaesés, valamint az elszabaduló forintárfolyam már kedvezőtlenül hathat az eladásokra. A vezetőség ugyanakkor nem számít likviditási problémára, de megjegyzi, hogy szélsőségesen negatív esetben is rendelkezésre állnak hitelkeretek. A Family Frost likviditási mutatói egyébként kiemelkedően kedvezők: a rövid lejáratú kötelezettségeket jelentősen meghaladják a likvid eszközök, a pénztartalék pedig nagyobb, mint a teljes hosszú lejáratú hitelösszeg. Ráadásul az idei első negyedév is jól sikerült: az értékesítés erőteljesen nőtt januárban és februárban, majd a március kiemelkedő árbevételt hozott. A menedzsment értékelése szerint a társaság működése fenntartható, a járványnak pedig a bevételekre és az eredményre nem volt negatív hatása, legalábbis április végéig.
A Family Frost mintegy 6,54 milliárd forintos forgalmat könyvelt el 2019-ben, ez 6,4 százalékos növekedés a 2018-as hasonló adathoz képest. A nettó árbevétel nagyrészt (5,74 milliárd forint) mirelit termékek értékesítéséből származott, a non-food árucikkekből valamivel több, mint 55,73 millió forint folyt be. A saját tőke értéke meghaladta az 1,843 milliárd forintot, ez a források között 65,7 százalékot tesz ki. A tagok az eredmény terhére 400 millió forint osztalékot vettek ki március végén, ahogy 2018-ban is. A cég nem kapott sem központi költségvetési, sem önkormányzati, sem nemzetközi támogatást.
A Family Frost Kft. még 1992 márciusában jött létre, 2015 nyarán változott a tulajdonosi kör.
A jelenlegi tulajdonosok az Eismann Holding GmbH-tól vásárolták meg a vállalkozást. Félix Miklós ügyvezetőnek 40, Bézi Gábornak 30, Bánkuti Ákosnak 24, Balogh Róbertnek és Molnár Istvánnak 3-3 százalékos a részesedése. A cég tevékenysége 1996 szeptemberéig kettős volt: egyrészt franchise-szerződés keretében más gazdálkodó részére átadta az értékesítési rendszert, másrészt saját tevékenységben végzett kiskereskedelmi értékesítést. Az előbbi ekkor megszűnt, azóta csak mirelit áruk és jégkrémek értékesítése folyik. A Family Frost 19 áruraktárból kiindulva több mint 300 teherautóval, megtervezett túraútvonalakon árusít. Ennek során a közterület-foglalás tavaly majdnem 40,5 millió forintjába került.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.