A magyar számlafizetők átlagosan öt számlát fizetnek be havonta, a legtöbb szolgáltató pedig még mindig papíralapon küldi meg a havi elszámolást a hulladékszállítás, a víz vagy éppen a távfűtés díjáról – derült ki a Díjnet kutatásából. Az országos felmérésben részt vevő válaszadók felének fontos a gyorsaság a számlák befizetésénél, 28 százalékuk pedig hajlandó is lenne áttérni a mostaninál egyszerűbb fizetési módra. Az e-számla nemcsak gyorsabbá és visszakövethetővé teszi a díjfizetést, hanem biztonságos, és a fizetési fegyelmet is jelentősen javítja.
A magyar lakosság jelentős része továbbra is papíralapon kapja meg és fizeti be a közüzemi számláit.
A legtöbben, 87 százalék a hulladékszállítás, 75 százalék a víz és csatorna, valamint 70 százalék a távfűtés számláját kapja így. A leginkább digitális szolgáltatónak a mobilcégek tekinthetők, ügyfeleik 69 százaléka már elektronikusan fogadja és fizeti mobilinternet- vagy mobiltelefon-számláját. A független e-számlafizetési platform, a Díjnet által készíttetett országos felmérés eredménye, amely szerint a lakosság 55 százaléka továbbra is papíralapon fizeti a rezsiszámlákat, azért is meglepő, mert a megkérdezettek 49 százalékának fontos szempont a gyorsaság a számlák befizetésénél, 28 százalékuk pedig szívesen fizetné be a rezsijét a jelenleginél egyszerűbb, kényelmesebb módon.
A számlafizetési szokásokon ugyanakkor még a kijárási korlátozások is csak részben változtattak, a válaszadók mindössze 19 százaléka váltott fizetési módot. A kutatás szerint a magyarok mindössze 45 százaléka követi nyomon valamilyen formában a kifizetett, illetve a fizetésre váró közüzemi számláit, és a megkérdezettek 89 százaléka támogatná, ha rendszeresen figyelmeztetnék a határidő előtt számlája befizetésére.
A szolgáltatóknak megéri ösztönözni ügyfeleiket az elektronikus számlafizetésre történő áttérésre, mert gyorsabb és költséghatékonyabb, mint a hagyományos módszer, ezáltal jelentősen csökkenthetők a számlázási és a befizetésekkel kapcsolatos költségek. Ezenfelül – a statisztikai adatok szerint – további előnye az elektronikus számlabemutatásnak és -fizetésnek, hogy érdemben nő az ügyfelek fizetési fegyelme – hangsúlyozta Schiszler János, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója.
A járvány idején az emberek
19
százaléka váltott
fizetési módot
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.