A flottapiacon meghatározóvá válik a technológia, és jelentős versenyhátrányba kerülnek azok a cégek, amelyeknél az IT megoldások nem elérhetők. Gwenael Cevaer, az Arval Magyarország ügyvezető igazgatója szerint a piaci szereplőknek most a kiszámíthatóság, a biztonság és a rugalmasság a legfontosabb.
Kotroczó Melitta
2020.08.05, 13:19
Megosztom a cikket
A céges autóflották piacára a gazdasági helyzet bizonytalanságai hatnak a leginkább. Ha a vállalatok saját forrásból vásárolnak új autót, akkor hosszú évekre egy tetemes értékű tárgyi eszközbe helyezik a pénzüket. Ám járványhelyzet nélkül is nehéz megmondani, hogy mennyibe kerül majd az autó fenntartása és biztosítása, és egyáltalán, el lehet-e adni a járművet néhány évvel később – mutatott rá a Világgazdaságnak Gwenael Cevaer, az Arval Magyarország ügyvezető igazgatója.
Szerinte jobb a helyzet a bérleti és a lízingfinanszírozások esetében,
hiszen a hosszú távú szerződések havi részletekre bontják a költségeket.
Fotó: Gwenael Cevaer/Ludwig Schedl
Az autóipar működésének általános lassulását is megérezte a flottapiac. Az autógyártók hosszabb-rövidebb ideig tartó leállása, a tömeges elbocsátások és a rövid határidős megbízások priorizálása miatt például az egyedileg konfigurált új
autók gyártási ideje hosszú hetekkel kitolódott, egyes modellek pedig korlátozottan elérhetők.
E helyzetben megnőtt a szűkebb flottapiacot és a teljes körű üzemeltetést is kínáló járműbérleti szolgáltatók szerepe.
Az ügyvezető tapasztalatai szerint a piaci szereplőknek most a kiszámíthatóság, a biztonság és a rugalmasság a legfontosabb, valamint az, hogy
ha mindenképpen vásárolniuk kell egy új autót, ahhoz lazább elköteleződés társuljon.
Ezzel összefüggésben egyértelműen megfigyelhető az Arval portfóliójában is a középtávú járműbérlet iránt megnőtt érdeklődés. Ez az akár egészen rövid időre is igénybe vehető konstrukció lehetővé teszi, hogy akár havonta is az aktuális igényekhez igazítsák a flotta méretét és összetételét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.