Kotroczó Melitta | Kevesebb új személyautót és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba idén augusztusban, mint egy hónappal korábban, az előbbiben 12,5 ezret, az utóbbiban 13,6 ezret. Az augusztusi szám 31,3 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól, és 14,5 százalékkal a 2018-astól. Ám még így is eredményesnek tekinthető az augusztus, mivel az autópiacot jócskán visszavágta a járványhelyzet, és júniusban kezdett újra magára találni. Az előző év azonos hónapjaihoz képest áprilisban 47, májusban pedig 53 százalékos volt a visszaesés. Nem elhanyagolható az sem, hogy 2019 nagyon erős év volt, túlfűtöttség jellemezte a piacot, és az ágazati szakértők már tavaly decemberben visszaesést prognosztizáltak.
Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke nemrég azt nyilatkozta a Világgazdaságnak, hogy az autógyártók már most is akciókkal és kedvezményekkel próbálják értékesíteni a járműveket. Részben ennek következtében Magyarországon hamarabb és magasabb szintre pörgött fel a piac a járvány enyhülésével, mint az európai, olyannyira, hogy más piacokról is hoztak készleteket a gyártók.
Ezeknek az akcióknak is szerepük lehet abban, hogy jelentősen átalakult a gyártók piaci részesedése. Míg tavaly augusztusban a Suzuki magasan vezette a mezőnyt 24,31 százalékos részesedéssel, idén már a piacnak csak a 11,69 százalékát tudhatta magáénak. Augusztusban a Ford került az élre 13,34 százalékkal – egy évvel korábban 9,5 százalékkal a második helyen állt. A harmadik helyen álló Toyota 8,88, a negyedik Dacia 8,18 százalékos piaci részesedést szerzett, ez mindkét márka esetében jelentős erősödés a tavalyi év azonos hónapjához képest. A 11. helyen álló Mercedes is növelte egy év alatt a piaci részesedését, 2,6 százalékról 4,2-re.
Az idei első nyolc hónapot nézve a Ford vezeti a piacot 11,83 százalékkal, bár csak 0,06 százalékkal növelte a piaci részesedését az előző év azonos időszakához képest, a Suzuki azonban a piaci részesedésének csaknem a felét bukta, 16,29 százalékról 8,29-re esett a részesedése, és a harmadik helyre csúszott. A második helyen a Toyota áll az első nyolc hónap adatai alapján 9,81 százalékos részesedéssel – ez jelentős növekedés az egy évvel korábbi 6,69-hoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.