BUX 39,900.32
0.00%
BUMIX 3,754.1
0.00%
CETOP20 1,882.05
0.00%
OTP 8,488
0.00%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
ZWACK 18,350
0.00%
0.00%
ANY 1,585
0.00%
RABA 1,085
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
OPUS 169.2
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,970
0.00%
0.00%
ALTEO 2,390
0.00%
0.00%
0.00%
EHEP 1,200
0.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
0.00%
NAP 1,220
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Kiszorulhat Kínából a Tesla

Kína és az Egyesült Államok adatbiztonsági okokból zárhatja majd ki piacáról a másik nagyhatalom cégei által gyártott önvezető autókat.

A Tesla egyre több autót ad el Kínában az évtized közepéig, aztán fordul a trend,

2030-tól pedig már egyetlen kocsija sem talál majd gazdára a világ legnagyobb autópiacán

– nyilatkozta meglehetősen merészen a Yahoo Finance hírportálnak Adam Jonas, a Morgan Stanley elemzője.

Kína rendkívül fontossá vált a Tesla számára, főleg mióta Elon Musk sikeresen működött együtt a pekingi kormánnyal a sanghaji gigagyár felépítése érdekében. Kínában növekszik egyébként a leggyorsabban az egész világon az elektromos autók értékesítése, de ez erősen támogatásfüggő, hiszen tavaly, amikor a kormány az alternatív meghajtású járművek vásárlása esetén járó kedvezményeket megnyirbálta, jóval kevesebb e-autó kelt el.

Fotó: Artur Widak/NurPhoto/AFP

Tavasszal aztán mégis meghosszabbították a támogatásokat egészen 2022-ig, és amellett azt tűzték ki célul, hogy 2025-ben már minden ötödik eladott autó környezetkímélő meghajtással készüljön. Az újra kedvezővé váló piaci környezetben pedig a Tesla az első fél évben megduplázta forgalmát, és

a helyi Ways piackutató cég szerint 21 százalékos részesedést ért el az e-járművek szegmensén belül.

Jonas amúgy sem a kereslettel kapcsolatban látja a gondot, hanem sokkal inkább a kínai-amerikai viszony romlásában és az önvezető autók térnyerésében. Adatbiztonsági megfontolásokból ugyanis vajmi kevéssé valószínű, hogy az Egyesült Államok eltűrné a kínai gyártású önvezető gépkocsik cirkálását az amerikai nagyvárosokban, de természetesen ennek a fordítottja is igaz. El tudja-e valaki képzelni, hogy kínai internetes hálózatról vezérelt önvezető autók lepjék el, mondjuk, Bostont 10 éves időtávon belül – kérdezi Jonas. Persze Kína sem fogja megengedni, hogy a Teslák vagy más amerikai autók, gépi tanulásra alkalmas mesterséges intelligenciával felszerelkezve álljanak forgalomba Sanghajban vagy Pekingben – fűzte hozzá.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek