Cégvilág

Kiosztották az idei Üzleti Etikai Díjat

Minden évben 10 Magyarországon működő vállalat kaphatja meg ezt a díjat, összesen négy kategóriában.

Idén is 10 vállalat vehette át az alapítók és az előző évben nyertesekből álló zsűritagok által odaítélt Üzleti Etikai Díjat. Az alapítók – László Ervin világhírű tudós, író, a Budapest Klub Alapítvány elnöke, és Demcsák Mária a gazdasági szaksajtó meghatározó alakja – 21 évvel ezelőtt azzal a szándékkal hozták létre a díjat, hogy

a magyar társadalom figyelmének középpontjába kerüljenek azok a hazai vállalkozások, amelyek felelős tevékenységükkel, gondolkodásukkal, a környezet és a társadalom érdekeivel összehangolt működésükkel példát mutatnak.

Az üzleti életben sikeres jelenlétükkel bizonyítják, hogy a profit érdekei összeegyeztethetők a másik ember, a szűkebb közösségük, az élő világ, a társadalom, tehát a fenntartható fejlődés érdekeivel.

Üzleti Etikai Díjat évente csak 10 hazai vállalat kaphat négy kategóriában. Az idei díjazottakkal már 114 cég viselheti Magyarországon az üzleti etikus vállalat jelzőt, s vele együtt a márkajel használatát.

Fotó: Shutterstock

2020-ban a Kisvállalat kategória nyertesei:

  • Open Online Kft.
  • SHS Kft.
  • 2020-ban a Középvállalat kategória nyertesei:

  • Flavon Group Kft.
  • Eu-Solar Zrt.
  • United Call Centers Kft.
  • Eurokomax Kft.
  • 2020-ban a Nagyvállalat kategória nyertesei:

  • Ferro-Sped 2000 Kft.
  • Gablini Kft.
  • Videoton Elektro-Plast Kft.
  • 2020-ban a Multinacionális vállalat kategória nyertese:

  • Liferay Hungary Kft.
  • A jelöléseket és pályázatokat a korábban díjazott cégek vezetőiből álló zsűri értékeli, ők döntik el, mely cégeknek adnak bizalmat az üzleti etikus jelző viselésére.

    A járvány okozta hatalmas gazdasági károk, a soha meg nem élt, tapasztalt bajok felszínre hozták az igazi értékeket. Jobban figyelünk egymásra, a munkatársainkra, az üzleti partnereinkre és különösen a természet megóvására, ennek érdekében fejlesztéseink, tetteink irányára.

    – nyilatkozta Demcsák Mária, az Üzleti Etikai Díj alapítója.

    Kimondhatjuk, hogy etikus az a cég, amely profitérdekeit is képes felülírni csak azért, hogy a környezetet ne károsítsa, hogy a társadalmi egyenlőtlenségeket csökkentse, hogy hasson környezete, az emberek gondolkodásmódjára

    – tette hozzá.

    Az alapítók az Üzleti Etikai Díj sikerét egyértelműen azzal azonosítják, hogy az alapítás óta eltelt 21 évben a díj presztízse folyamatosan nőtt, a tudatosság, a társadalmi elkötelezettség és az élhető, fenntartható világ fennmaradása iránti felelősség egyre hangsúlyosabban szerepel a hazai vállalatok értékrendjében.

    etikus vállalat Üzleti Etikai Díj
    Kapcsolódó cikkek