Idén is 10 vállalat vehette át az alapítók és az előző évben nyertesekből álló zsűritagok által odaítélt Üzleti Etikai Díjat. Az alapítók – László Ervin világhírű tudós, író, a Budapest Klub Alapítvány elnöke, és Demcsák Mária a gazdasági szaksajtó meghatározó alakja – 21 évvel ezelőtt azzal a szándékkal hozták létre a díjat, hogy
a magyar társadalom figyelmének középpontjába kerüljenek azok a hazai vállalkozások, amelyek felelős tevékenységükkel, gondolkodásukkal, a környezet és a társadalom érdekeivel összehangolt működésükkel példát mutatnak.
Az üzleti életben sikeres jelenlétükkel bizonyítják, hogy a profit érdekei összeegyeztethetők a másik ember, a szűkebb közösségük, az élő világ, a társadalom, tehát a fenntartható fejlődés érdekeivel.
Üzleti Etikai Díjat évente csak 10 hazai vállalat kaphat négy kategóriában. Az idei díjazottakkal már 114 cég viselheti Magyarországon az üzleti etikus vállalat jelzőt, s vele együtt a márkajel használatát.
2020-ban a Kisvállalat kategória nyertesei:
2020-ban a Középvállalat kategória nyertesei:
2020-ban a Nagyvállalat kategória nyertesei:
2020-ban a Multinacionális vállalat kategória nyertese:
A jelöléseket és pályázatokat a korábban díjazott cégek vezetőiből álló zsűri értékeli, ők döntik el, mely cégeknek adnak bizalmat az üzleti etikus jelző viselésére.
A járvány okozta hatalmas gazdasági károk, a soha meg nem élt, tapasztalt bajok felszínre hozták az igazi értékeket. Jobban figyelünk egymásra, a munkatársainkra, az üzleti partnereinkre és különösen a természet megóvására, ennek érdekében fejlesztéseink, tetteink irányára.
– nyilatkozta Demcsák Mária, az Üzleti Etikai Díj alapítója.
Kimondhatjuk, hogy etikus az a cég, amely profitérdekeit is képes felülírni csak azért, hogy a környezetet ne károsítsa, hogy a társadalmi egyenlőtlenségeket csökkentse, hogy hasson környezete, az emberek gondolkodásmódjára
– tette hozzá.
Az alapítók az Üzleti Etikai Díj sikerét egyértelműen azzal azonosítják, hogy az alapítás óta eltelt 21 évben a díj presztízse folyamatosan nőtt, a tudatosság, a társadalmi elkötelezettség és az élhető, fenntartható világ fennmaradása iránti felelősség egyre hangsúlyosabban szerepel a hazai vállalatok értékrendjében.