BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Öt modullal a biztonságért

am | Negyed évszázada alapították a Continental Automotive Hungary Kft.-t, amely a menetstabilizálók globális felelőse a cégcsoportban, a fékhidraulikákat, a szenzorokat és a kapcsolódó programokat fejlesztik hazánkban. A hajmáskéri tesztpályát, amelyet 2009-ben adtak át, most kibővítették: dinamikai felület, kezelhetőségi pálya, fékfelület, emelkedő és lejtő modul, valamint döntött gyorsítósáv segíti a mérnökök munkáját.

Egy évtizede még az volt az általános, hogy a sofőr a lábával állította elő a féknyomást, ma már csak bemenő jelet biztosít az ember a nagynyomású hidraulikatömbnek; azért alakult ez így, mert nemcsak a lassításra használják a fékeket, hanem az autó irányítására is, például az egyik hátsó kerék enyhe fékezésével lehet olyan forgatónyomatékot generálni, amely aztán visszatéríti a sávjába az autót, de a parkolósegéd is a sofőr nélkül fékez. Nagy kihívás volt a mérnököknek a távolságtartó tempomat finomhangolása, a bemutatón egy DS 3 Crossback tudását demonstrálták. Adott távolságban követte az előtte lévő autót, miközben a tesztsofőr kilógatta a lábát az ablakon; több hónapig tartott, mire elérték, hogy finoman induljon és álljon meg az autó, azaz jobban vezet az elektronika, mint a legtöbb sofőr.

A tesztpálya újdonsága a különböző meredekségű emelkedőkkel tarkított domb. Nemcsak sík terepen kell működniük a vezetőtámogató rendszereknek, de akár extrém, 40 százalékos dőlésszögnél is. Fontos akadály az útban lévő törés is, hiszen az érzékelőknek olyankor is megbízhatóan kell működniük, ha épp a föld vagy az ég felé mutat az autó orra.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.