Cégvilág

Új árazási stratégia a légitársaságoknál

Példátlan promóciókkal igyekeznek az utazók bizalmát visszanyerni az életben maradásért küzdő légitársaságok. Korábbiakban nem látott megoldásokat alkalmaznak: korlátlan bérletekkel, promóciókkal próbálják a keresletet ösztönözni, míg akad olyan repülőtársaság is, amely éttermet rendezett be a szárazföldön parkoló gépén.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) prognózisa szerint az európai ki-, és beutazók száma tavalyhoz képest csaknem 70 százalékkal zuhanhat az év végéig, és a 2019-es forgalom csupán 2024-re térhet vissza. A légitársaságok az elmaradó utasforgalom miatt nehéz helyzetbe kerültek: percenként 300 ezer dollárt égetnek el. Így az összesen 65,5 millió munkahelyért felelős szektor szereplői innovatív megoldásokat keresnek a túlélésre.

Európa legnagyobb diszkont légitársasága, a Ryanair számos – eddig példa nélküli – akcióval válaszolt a bevételkiesésre. A dublini székhelyű repülőtársaság szeptemberben 1600 útra kínált egy áráért két jegyet. Egy másik, 48 órás promóció keretein belül az ír légitársaság több millió repülőjegyet adott el 5 eurós áron. Elemzők szerint, mivel a diszkont légitársaságok bevételeinek nagy része a kiegészítő szolgáltatások díjaiból származik – ilyenek a csomagdíjak és a fedélzeten vásárolt élelmiszerekből befolyt összegek -, még az ingyenesen kínált ajándékjegy is megtérülhet a Ryanair-nek, amennyiben az utas eleget költ az extra szolgáltatásokra.

Fotó: Bodo Marks/dpa

Az amerikai Alaska Air Group az utazók biztonságérzetének erősítésére egy egész üléssort kínált nyomott áron augusztusban és szeptemberben. A légitársaságnál a kötelező távolságtartás betartására a sor közepén hagyott üres szék melletti két helyet kínálták egy áráért. A társaság jegyárai a harmadik negyedévben átlagosan 17 százalékkal csökkentek.

Más légitársaságok is példátlan árcsökkentésekre kényszerültek. Míg a teljes körű szolgáltatásokat nyújtó cégek karácsonyi ünnepekre kínált oda-vissza útjai New Yorkból Nashville-be a normál helyzetben 300 dollárba kerülnek, jelenleg csupán 71 dollárt kell értük fizetni. Chicago-ból Las Vegas-ba pedig az átlagos 350 dollár helyett 81 dollárért lehet utazni.

Az AirAsia „korlátlan bérletekkel” ösztönzi utazásra a kalandvágyó turistákat. A száz dolláros bérletekkel belföldi és nemzetközi úti célokat is meglátogathatnak az érdeklődők. A légitársaság több mint 200 ezer bérletet adott el, amelyek tulajdonosai 500 ezer jegyet hívtak le.

A Singapore Airlines pedig luxuséttermet alakított ki az Airbus A380-as parkoló gépének első osztályán. Az ebédre az első alkalommal fél óra alatt elkeltek a jegyek, melyek árai 40-től 475 dollárig terjednek.

légitársaságok
Kapcsolódó cikkek