Cégvilág

Hetven év után búcsút vesz az IKEA katalógusától

Az évek folyamán közkedvelt és ikonikus kiadvánnyá nőtte ki magát, és fontos szerepe volt abban, hogy a svéd vállalat elérje ügyfeleit a világ minden táján.

Az IKEA katalógus fantasztikus 70 évet tudhat maga mögött, az évek folyamán közkedvelt és ikonikus kiadvánnyá nőtte ki magát, és – az IKEA sikerének meghatározó tényezőjeként – fontos szerepet játszott abban, hogy a svéd vállalat lakberendezési termékeivel és megoldásaival elérje és inspirálja az emberek többségét, a világ minden táján.

Az idők azonban változnak. Az IKEA digitalizálódott és elérhetőbbé vált, miközben új eszköztár segítségével kerül kapcsolatba egyre több emberrel.

vásárlói magatartás és a médiafogyasztási szokások megváltoztak, az IKEA katalógust egyre kevesebben használják. Az Inter IKEA Systems B.V., a globális IKEA franchise anyavállalata, ezért azt az érzelmes, ámde racionális döntést hozta, hogy tiszteletteljes búcsút vesz az IKEA katalógus sikeres karrierjétől, és nagy izgalommal tekint a jövőbe.

Új fejezetet nyitni valójában egy természetes folyamat része, hisz a fogyasztói magatartás és a médiafogyasztási szokások megváltoztak. Hogy elérjük az emberek többségét, és kapcsolatba kerüljünk velük, új eszközökkel juttatjuk el hozzájuk inspiráló lakberendezési megoldásainkat

– mondja Konrad Grüss, az Inter IKEA Systems B.V. ügyvezető igazgatója.

Fotó: AFP

Az otthoni élet soha ezidáig nem volt ilyen fontos. Az elmúlt években a lakberendezési vállalat új lehetőségeket és megoldásokat vizsgált az IKEA katalógus tartalmának terjesztésére.

A vásárlóktól és az áruházakból begyűjtött tapasztalatok és vélemények halmazából kiderült, hogy az emberek a már bevált és izgalmas új eszközök segítségével ma már inkább az otthonuk kényelmében álmodoznak és tervezik meg otthonaikat. Habár elérkezett az IKEA katalógustól való búcsú ideje, e fejezet lezárása és egy új fejezet küszöbe izgalmas jövőt ígér.

Az elmúlt évtizedekben a médiakörnyezet nagymértékben változott, és bár a katalógus a vállalat médiamixének legfontosabb eleme volt, a szerepe mára megváltozott.

Úgy látjuk, hogy az emberek többsége az interneten és a közösségi média felületeken keres lakberendezési inspirációt digitális csatornák és influencerek segítségével. Emiatt már néhány évvel ezelőtt megkezdtük a nyomtatott katalógus-példányszámok csökkentését

– mondta el Szauter Zsolt, az IKEA Magyarország marketingvezetője, aki abban is bízik, hogy az IKEA így a jövőben még jobb, fenntarthatóbb és relevánsabb módokon nyújthat inspirációkat vásárlói számára napról napra, erős digitális médiafókusszal segítve őket szebb otthoni hétköznapjaik megteremtésében.

Az IKEA katalógus megszüntetésére vonatkozó döntés annak az aktuális átalakulási folyamatnak a része, amellyel a vállalat egyre nagyobb mértékben digitalizálódik és válik elérhetőbbé.

Az átalakulás már folyamatban van. A tavalyi év során a svéd lakberendezési vállalat kiskereskedelmi forgalma 45 százalékkal nőtt globális szinten. Ezzel egyidejűleg a cég fejlesztette digitális szolgáltatásait, és új applikációkat indított a jobb IKEA élmény érdekében – bármilyen formában is keressék fel az áruházat a vásárlók.

Az első IKEA katalógust az alapító Ingvar Kamprad saját maga állította össze.

A címlapján az MK fülesfotel látható, barna kárpitozással. A 68 oldalas katalógust 285 000 példányban nyomtatták ki és Dél-Svédországban terjesztették, csak svéd nyelven. A katalógus csúcskorszaka 2016-ra datálódott, amikor 69 verzióban, 32 nyelven közel 200 millió példányban terjesztették. Az első online kiadás 1998-ban jelent meg.

IKEA MÉDIA IKEA Katalógus
Kapcsolódó cikkek