Bár a Hyundai i20-as 17 WRC-futamgyőzelmet jegyez, a hardcore ralifanatikusokon kívül aligha kötötte össze bárki is a sportos jelzőt az előző nemzedékkel. Az új generáció azonban már jóval vagányabb kisautó, így nem vitás, hogy az N-részleg által kezelésbe vett topmodell a kategória elitjébe készül. Az ék alakú részletekre jól rímelnek a hangsúlyos légterelők, és persze nem hiányozhat most sem az N-es modellek kötelező optikai eleme, a piros díszcsík. Az i30 N méhsejtmintás hűtőmaszkja helyett itt kockás zászlót imitáló beömlőkkel találkozunk. Ha már szóba került az i30 N, a nagyobb testvérrel ellentétben itt digitális a műszeregység, az alapáron adott rendszer pedig az olaj hőmérséklete szerint változtatja a piros mezőt a fordulatszámmérőben. Természetesen, ahogy egy rendes hot hatchtől várható, kagylóüléssel, sportkormánnyal és fémpedálokkal találkozik a sofőr.
Bár a Toyota Yaris és a Ford Fiesta topváltozatai is háromhengeresek már, a Hyundai négyhengeres blokkot alkalmaz, a SmartStream erőforráscsaládhoz tartozó, 1,6 literes turbómotor csúcsteljesítménye 204 lóerő (5500–6000/perc), míg a maximális nyomaték 275 newtonméter (1750–4500/perc). A hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó szerkezetét megerősítették, hogy a rendszeres rajtautomatika-használatot is bírja, külön kapcsolóval aktiválható a fordulatszám-szinkronizálás, sőt, felár ellenében részlegesen önzáró differenciálművet is adnak (N Corner Carving Differential). A saját tömeg mindössze 1190 kilogramm, a nulláról száz kilométeres óránkénti sebességre gyorsulás 6,7 másodpercig tart, az elérhető csúcssebesség pedig 230 kilométer óránként. A vezetési élményt az egyedileg hangolt, módosított geometriájú, 10 milliméterrel csökkentett hasmagasságot adó sportfutómű, valamint a motorvezérlő és menetstabilizáló elektronikára is ható üzemmódválasztó javítja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.