BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Erősödnek a tartalommarketing-eszközök

 A Face­book már nemcsak a kis- és közepes vállalkozások legnépszerűbb marketingeszköze, hanem a leghatékonyabbra értékelt is. A legtöbb kkv e felületre menekült a járvány elől, hiába követel egyre többet a sikerért a közösségimédia-óriás.

A Facebook a kkv-k legnépszerűbb marketingeszköze és 2020 abszolút nyertese, a válaszadók 83 százaléka használja, 4 százalékponttal többen, mint egy éve – derült ki a Marketing Commando felméréséből. „Túszul ejtette a cégeket a Facebook, és egyre több befektetést követel, egyre több profitot visz el, egyre kisebb eredményekért. Ennek ellenére számottevően, 7 százalékponttal erősödött iránta a bizalom” – véli Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója. Véleménye szerint ennek az a magyarázata, hogy még mindig viszonylag olcsón lehet a Facebookon hirdetni.

A szakember azonban óvatosságra int, mert ahogy egyre több vállalkozás fedezi fel a Facebookot, egyre nagyobb a reklámzaj, ezért fenntartható versenyelőnyt csak haladó szintű kommunikációval lehet elérni.

A népszerűségi lista második helyén 64 százalékkal a saját honlap áll. Az év meglepetése az Instagram, amely a legnagyobb, 10 százalékpontos növekedést produkálta, és ezzel a harmadik helyre lépett, eggyel javítva tavalyi eredményén. Az Insta azért vonzó a kis cégeknek, mert nagy az organikus elérhetősége, a közönség még aktív, a hirdetési funkciók pedig egyre jobbak. Emellett könnyű rá tartalmat fejleszteni, elég hozzá egy jó fotó. Ez egyszerűbb, mint elkészíteni egy videót, vagy megírni egy szöveges posztot – magyarázza Wolf Gábor.

A lista alapján elmondható, hogy erősödnek a tartalommarketing-eszközök. A járvány hatására egyre többek vágtak bele a tartalomkészítésbe, vélhetően ezzel pótolva a személyes találkozókat, a rendezvényeket. Szemmel láthatóan szinte minden felületen megszaporodtak a céges tartalmak, online videók, élő bejelentkezések, hírlevelek és szöveges posztok.

A járvány átrendezte a hatékonysági sorrendet is, ezen a listán először került az első helyre a Facebook, maga mögé utasítva az ajánlást. A harmadik a networking, amely három helyet erősödött az egy évvel korábbihoz képest. Negyedik a Google, ötödik a saját honlap, hatodik a webshop, és meglepetésre négy helyet előreugorva hetedik az ár-összehasonlító oldal, amely így először került a top tízbe. Nyolcadik a hírlevél, kilencedik a keresőoptimalizálás, tizedik az Instagram, amely három helyet javított az egy évvel korábbihoz képest, és először került a tíz közé.

Wolf Gábor szerint a networking erősödése meglepő, az oka vélhetően az, hogy számos vállalkozás ezen a módon váltja ki például az üzletkötők munkáját vagy a személyes találkozásokat. Mivel számos ingyenesen elérhető, professzionális online eszköz áll a vállalkozások rendelkezésére, ez kézenfekvő megoldás. Az ár-összehasonlító oldalak hatékonyságának erősödése nagy valószínűséggel összefügg a Google Shopping magyarországi elindulásával és térnyerésével.

A Facebook mára megkerülhetetlen tényezővé vált, és nagyon gyorsan fejleszt újabb és újabb hirdetési eszközöket. Ez óriási lehetőség a kkv-knak, mert az új eszközök kezdetben nagyon hatékonyak. Akik először kezdik használni az új lehetőségeket, azok nagyon jó eredményeket érhetnek el. Ez a gyorsaság a kkv-k legfontosabb versenyelőnye – véli Wolf Gábor.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.