Az úttörő BMW i3-as megszerettette a márka rajongóival az akkumulátoros-elektromos autózást – jellemzően második-harmadik autóként –, most pedig itt az iX elnevezésű villanyautó, amely már a fő autó szerepében is megállja a helyét. A száz kilowattóra kapacitást meghaladó akkumulátorával a WLTP mérési módszer szerint több mint 600 kilométeres hatótávolságot lehet elérni, azaz 21 kilowattórás száz kilométerenkénti fogyasztást ígérnek. Mindezt több mint 500 lóerős rendszerteljesítmény mellett. Most még csak a sorozatgyártás küszöbén álló tanulmányt ismerhetjük meg, ezért a számok pontosítása még hátravan; Dingolfingben már készül az előszéria, a nagyszériás termelés pedig 2021 második felében indul.
A BMW ötödik generációs elektromos hajtása két villanymotort használ, az akkumulátor pedig akár 200 kilowatt teljesítményű egyenáramú töltést is képes fogadni. A nagy kapacitás miatt még így is 40 percbe telik majd a 80 százalékos töltöttségi szint elérése, 11 kilowattos fali töltődobozzal mintegy 11 óra alatt lehet teljesen feltölteni a telepet. Az akkumulátor jól újrahasznosítható, a gyártása során felhasznált energia megújuló forrásból származik.
A BMW állítása szerint ez az első olyan autójuk, amelyet belülről kifelé terveztek, azaz először elkészítették az otthonos belső teret, majd mindezt egy szabadidő-autó karosszériájával vették körbe. Az elektromos hajtásból adódóan könnyű dolguk volt a tervezőknek, az alá helyezett akkumulátor miatt nagy és sík az utastér padlója, nincs kardánalagút. A két első ülés közötti konzolt úgy alakították ki, mintha egy bútordarab lenne. A tetején lévő faborítás kapcsolókat rejt, a központi iDrive kezelőszerv átlátszó üveg; high-tech, azaz csúcstechnika helyett shy-tech, azaz rejtőzködő technikáról van szó. Az anyagválasztásnál is odafigyeltek a fenntarthatóságra, a bőrt olajfalevél-kivonattal színezik, vegánoknak műbőr kárpitot is kínálnak, a fabetét anyaga fenntartható erdőgazdálkodásból származik. A felhasznált műanyagok nagyobb része újrahasznosított forrásból származik. A kormánykerék hatszögletű, a hatalmas méretű hajlított kijelző pedig annyira ki van emelve a műszerfal síkjából, hogy apró lábakon áll. Alapáron Sensatec műbőr borítja a műszerfalat, felár ellenében mikroszálas szövet vagy bőr kérhető, az utóbbiból a Loft Stone Grey több színárnyalatot is felhasználva segít még jobban kihangsúlyozni a tágasság érzetét. A kijelzőt magnéziumház veszi körbe, és egy hatalmas üveg borítja az előlapot, amely mögött egy 12,3 colos műszeregység és egy 14,9 colos központi kijelző helyezkedik el. Érintésre és hangvezérlésre is van lehetőség, az iX számítási kapacitása hússzorosa (!) a korábbi autókénak. Ezt az utasok közvetlenül a fedélzeti rendszer gyors működésében tapasztalják meg, közvetve pedig úgy, hogy a vezetőtámogató rendszerek minden eddiginél gyorsabban és ezáltal finomabban működnek majd.
Az autó elején a hatalmas vesék már nem légbeömlők, hanem a különféle érzékelőket borító fedelek. Itt van hely ma még nem használt szenzorok beépítésére is – minden bizonnyal a lézeres letapogatóra gondolnak. Alumínium térvázat és szerkezeti-burkolati karbonelemeket használ a karosszéria, a tengelytávolság 3000 milliméter, az utastérbe keret nélküli ajtókon át lehet bejutni, amelyek akár elektromos mozgatásúak is lehetnek. Aerodinamikailag optimalizált a forma, rövid az orr, lapos szögben áll a szélvédő, rejtett kilincseket használnak, a légellenállási együttható mindössze 0,25. Az orr és a padló burkolata (maga az akkumulátor alumíniumfedele a burkolat, nincs külön műanyag fedlap) például 65 kilométert ad hozzá az elérhető hatótávolsághoz, ebből 25 kilométer a vezérelt nyitású hűtőlevegő-beömlő javára írható.
Minimalista forma, újszerű anyag- és színvilág, valamint lábakon álló óriáskijelző jellemzi a műszerfalat
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.