A járvány okozta nehézségek ellenére a magyarországi IKEA 8,5 százalékos növekedést és 98 milliárd forintos árbevételt ért el tavaly. A munkavállalók számát 181-gyel bővítette, ami elsősorban az online kereskedelem 206 százalékos növekedésének köszönhető. Tavaly a teljes értékesítés 13,6 százaléka online történt, a magyarországi áruházak 6,2 millió látogatót és 3,5 millió vásárlót fogadtak. Az áruházi vásárlások átlagos értéke 22 ezer forint volt, míg az online vásárlásoké 57 ezer. A következő három évben az IKEA csaknem 21 milliárd forintos beruházást tervez. Fejlesztik az online megrendelések feldolgozását és teljesítését összefogó logisztikai rendszert, és három új átvételi pontot nyitnak Közép-, Délnyugat- és Kelet-Magyarországon. A beruházás nagy részben a soroksári áruház átalakítására és felújítására fókuszál, amely nemzetközi kísérleti projektként a vásárlói élmény újradefiniálását célozza a belépés pillanatától a pénztártól való távozásig.
A vásárlók számára egyre fontosabb a fenntarthatóság, és a járvány módosította a pénzköltési szokásokat is. Így folyamatosan növekszik az igény a bútorok életének meghosszabbítására. Az IKEA ezért új koncepciót vezet be, és Fenntarthatósági Pont (Circular Hub) néven olyan helyszínt alakít ki az áruházakban, ahol az újrahasznosítás és a másodkézből származó, kedvező áron kínált bútorok korábbinál is szélesebb választékával szeretne még több vásárlót elérni. Eszközöket és pótalkatrészeket is biztosít, valamint megosztja azokat az ismereteket és ötleteket, amelyek segítségével a bútorok életciklusa meghosszabbítható. A Circular Hubok 2021 folyamán nyílnak meg. Klímapozitív célkitűzései megvalósítására – amely szerint 2030-ra a környezetre gyakorolt nettó hatása pozitívba fordul – az IKEA ezenfelül csaknem egymilliárd forint értékben invesztál környezetbarát megoldásokba, egyebek közt napelemes rendszerekbe és modern HVAC hűtő-, szellőztető- és klímarendszerekbe, hogy csökkentse az energia- és szén-dioxid-kibocsátást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.