Az autómegosztók piacán is érezteti hatását a koronavírus-járvány, a GreenGo a tavaszi első hullámban 30-40 százalékos visszaesést szenvedett el, de nyárra normalizálódott a helyzet. A második hullámmal járó változásokat is megtapasztalja a piac, a kijárási korlátozás idején szinte egyáltalán nincs forgalom – közölte a Világgazdasággal a GreenGo, amely a nehézségek ellenére is sikeres évet zárt. Buday Bence, a Share Now Magyarország ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta: bár a 2020-as, eredeti üzleti tervet a pandémia miatt felül kellett vizsgálni, a módosított terv célkitűzéseit azonban sikerült megvalósítani.
A Mol Limo is hasonlóan eredményes évről számolt be a Világgazdaságnak: a tavalyi forgalma a járvány ellenére is meghaladta a 2019-est, fejlesztéseket vitt véghez, új szolgáltatásokat és új elektromos autókat vezetett be, valamint a többnapos bérlés lehetőségével is előrukkolt. A cég a hagyományos, percdíjas bérlés mellett tavaly júniusban vezette be a napidíjas megoldást, ugyanis a vállalat reprezentatív felméréséből kiderült, hogy az egyik legnagyobb visszatartó erő, amelyet minden ötödik felhasználó megemlített, az, hogy nem lehet a Limóval kedvezményesen vidékre menni. Az idén hároméves Mol Limo harminc állandó munkatársat foglalkoztat, ezen a járványhelyzet sem változtatott, és több mint 75 ezer regisztrált felhasználója van.
A Share Now-nál sem történt elbocsátás, az első hullám idején a beszállítói feladatokat ideiglenesen átstrukturálták, a második hullámnál viszont 30 százalékkal bővítették a munkaerő-állományt. A cég az előzetesen tervezett beruházásainak, fejlesztéseinek egyikét sem halasztotta el a járvány miatt, növelte a szolgáltatási zónát és a flotta méretét is 210-ről 300 autóra, új modelleket vezetett be, és bővítette az elektromosautó-flottáját. Továbbá bevezette a havidíjas előfizetési konstrukciót, és elindította a Share Now for Businesst kifejezetten vállalatoknak szóló szolgáltatásaival. „Ezeknek az irányoknak a mentén szeretnénk folytatni a fejlesztéseket az idén is, terveink szerint tovább növeljük az elektromos autóink számát, és biztosítjuk az ehhez szükséges töltő-infrastruktúrát is” – emelte ki Buday Bence. Hozzátette, egyre erősebb az igény az autómegosztásra, a járványügyi korlátozások folyamatos lebontásával pedig további nagy forgalomnövekedés várható a piacon.
A GreenGo is évente több tízmillió forintot költ flottabővítésre és fejlesztésekre, még ha ez utóbbi nem is mindig látványos a felhasználók számára. Az a vállalat idei célja, hogy elérje a százezer regisztrációt, miközben még felhasználóbarátabbá teszi a szolgáltatását. Így már el tudja kezdeni az első években felhalmozott veszteségek ledolgozását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.