BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szolgáltatásbővítés az autómegosztóknál

A Mol Limo új elektromos autók­kal bővítette a flottáját, a Share Now beve­zette a havidíjas előfizetési konstruk­ciót és a vállalatoknak szóló szolgáltatásait. A GreenGo az idén már elérné a százezer regisztrációt.

Az autómegosztók piacán is érezteti hatását a koronaví­rus-járvány, a GreenGo a tavaszi első hullámban 30-40 százalékos visszaesést szenvedett el, de nyárra normalizálódott a helyzet. A második hullámmal járó változásokat is megtapasztalja a piac, a kijárási korlátozás idején szinte egyáltalán nincs forgalom – közölte a Világgazdasággal a GreenGo, amely a nehézségek ellenére is si­ke­res évet zárt. Buday Bence, a Share Now Magyarország ügyveze­tő igazgatója lapunknak elmondta: bár a 2020-as, eredeti üzleti tervet a pandémia miatt felül kellett vizsgálni, a módosított terv célkitűzé­seit azonban sikerült megvalósítani.

A Mol Limo is hasonlóan eredményes évről számolt be a Világgazdaságnak: a tavalyi forgalma a járvány ellenére is meghaladta a 2019-est, fejlesztéseket vitt véghez, új szolgáltatásokat és új elektromos autókat vezetett be, valamint a többnapos bérlés lehetőségével is előrukkolt. A cég a hagyományos, percdíjas bérlés mellett tavaly jú­niusban vezette be a napidíjas megoldást, ugyanis a vállalat reprezentatív felméréséből kiderült, hogy az egyik legnagyobb visszatartó erő, amelyet minden ötödik felhasználó megemlített, az, hogy nem lehet a Limóval kedvezményesen vidékre menni. Az idén hároméves Mol Limo harminc állandó munkatársat foglalkoztat, ezen a járványhelyzet sem változtatott, és több mint 75 ezer regisztrált felhasználója van.

A Share Now-nál sem történt elbocsátás, az első hullám idején a beszállítói feladatokat ideiglenesen átstrukturálták, a második hullámnál viszont 30 százalékkal bővítették a munkaerő-állományt. A cég az előzetesen tervezett be­ruházásainak, fejlesztéseinek egyikét sem halasztotta el a járvány miatt, növelte a szolgáltatási zónát és a flotta méretét is 210-ről 300 autóra, új modelleket vezetett be, és bővítette az elektromosautó-flottáját. Továbbá bevezette a havidíjas előfizetési konstrukciót, és elindította a Share Now for Businesst kifejezetten vállalatoknak szóló szolgáltatásaival. „Ezeknek az irányoknak a mentén szeretnénk folytatni a fejlesztéseket az idén is, terveink szerint tovább növeljük az elektromos au­tóink számát, és biztosítjuk az ehhez szükséges töltő-infrastruktúrát is” – emelte ki Buday Bence. Hozzátette, egyre erősebb az igény az autómegosztásra, a járványügyi korlátozások folyamatos lebontásával pedig további nagy forgalomnövekedés várható a piacon.

A GreenGo is évente több tízmillió forintot költ flottabővítésre és fejlesztésekre, még ha ez utóbbi nem is mindig látványos a felhasználók számára. Az a vállalat idei célja, hogy elérje a százezer regisztrációt, miközben még felhasználóbarátabbá teszi a szolgáltatását. Így már el tudja kezdeni az első években felhalmozott veszteségek ledolgozását.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.