Cégvilág

A divatipar leggyorsabban növekvő vállalata lett a Nanushka

A magyar cég 1601,9 százalékos növekedési rátával büszkélkedhet.

Idén ötödik alkalommal tette közzé a leggyorsabban növekvő európai vállalatok ezres listáját a Financial Times, amely a Nanushkát az abszolút élmezőnybe, a 70. helyre rangsorolta. A Nanushka International Zrt., a GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. egyik legsikeresebb portfóliótársasága a cég közleménye szerint 1601,9 %-os abszolút növekedési rátával nem csupán a Közép-Kelet Európai térség élmezőnyében szerepel, de a divatipari szereplők kategóriájában egyértelműen listavezető.

Divatipari vállalkozások közül a Nanushka az első, a régióból pedig mindösszesen 6 vállalkozás – kettő magyar – került az első száz helyezett közé. A 2006-ban alapított, világhírű magyar divatcég már tavaly is szerepelt az ezres összesítésben, akkor a 406. helyen, a lista első felében nyitott..

A Statista kutató cég által összeállított “FT 1000 – Europe’s Fastest Growing Companies 2021” lista rangsorolja azokat az európai vállalatokat, amelyek 2016 és 2019 között a legmagasabb éves összesített bevétel-növekedési rátát érték el. A verseny idén is kiélezett volt, a rangsorra kerüléshez minimum 35,5 százalékos növekedési rátára volt szükség ebben az évben, ami – vélhetően a koronavírus okozta lassulás miatt – valamivel alacsonyabb, mint a tavalyi 38,4 százalék, de még mindig dinamikus teljesítmény fokozódást feltételez a listázott cégekről.

Fotó: MTI/Balogh Zoltán

Mint írták, a tavaly októbertől a Vanguards Fashion Group égisze alatt működő Nanushka 2016-ot még 335 millió forintos árbevétellel zárta, 2019-ben ez az összeg már a 7 milliárdot is megközelítette (6,7 Mrd Ft-tal), a viszonteladók száma pedig ebben az időszakban 60-ról 400-ra növekedett. A cég 2018 májusa óta nyereségesen működik, a 2019-es év pedig minden várakozást felülmúlt,

ekkor 130 ezer terméket gyártott és adott el, az árbevétele pedig 228 százalékkal növekedett az egy évvel korábbihoz képest.

A 2020-as év árbevétele a tervek és az előzetes megrendelések alapján újfent duplázódott volna, de a korona vírus okozta gazdasági visszaesés ellenére a Nanushka fenntartotta növekedését és további 10 %-os növekedést ért el a megelőző évhez képest.

A cég árbevételének 96 százaléka származik exportból, 4 százalékot a flagship üzletek eladásai hoznak.

Budapest mellett az elmúlt években Londonban és New York-ban nyitott saját márkaboltot , ami szintén egyedülálló eredmény nem csupán a hazai, de a Közép-Európai régió divatcégei között is.

 

divatipar Nanushka Financial Times
Kapcsolódó cikkek