Lővei Gergely | Annak idején a Porsche mindössze két Speedstert épített a 993-as sorozathoz tartozó 911-esből. A gyárral semmilyen kapcsolatot nem ápoló, de Porschékra specializálódott kaliforniai Gunther Werks tuningcég bejelentette, hogy 25 példányt épít az általa megálmodott 911 (993) Speedsterből. A kiindulási alap a 911 (993) kabrió, amelynek a karosszériáját teljesen lecsupaszítják, és szükség szerint javítják, majd extra merevítéseket építenek bele, például a hátsó üléseket borító, karbonból sütött burkolat alatti teret is kitölti a bukókeret. Erre leginkább azért van szükség, mert a gyárinál sokkal erősebb motort használnak. Csökkentik a szélvédő méretét, sőt extraként akár el is hagyják. Az alacsonyabb vagy hiányzó szélvédő miatt a gyárinál mélyebb üléspozíciót biztosít a karbon kagylóülés, amely ötpontos öv használatát is lehetővé teszi. Az utastér akár teljesen vízálló is lehet, de mivel Kaliforniában ez nem feltétlenül szempont, ezért felárat kell fizetni. Az ügyfelek többféle kovácsolt alumíniumfelni közül választhatnak, a leginkább a rugózatlan tömeget csökkentő, ötküllős Fuchs-felnihez hasonló megjelenésű, központi kerékanyás darabot ajánlják. A 4,0 literes, léghűtéses bokszermotor a Rothsport Racingtől érkezik, és amíg a tuningcég kupéjába 435 lóerővel és 454 newtonméterrel kerül, addig a Speedsternél az újraprogramozott vezérlőelektronikával és az új kipufogórendszerrel még ennél is erősebb lesz. A kipufogóvégződéseket Iconel ötvözetből, 3D-nyomtatással készítik el.
A Speedster-átépítés esetében a kupéváltozat 525 ezer dolláros ára az irányadó
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.