am | Miközben Európában a keresztmotoros ES-re váltott a középkategóriában a Lexus, az Egyesült Államokban továbbra is kínálja a hosszmotoros IS-t, és mostantól kezdve akár 5,0 literes V8-as szívómotorral is választható. Kifejezetten az észak-amerikai piacra fejlesztették ezt a modellváltozatot, amely köbcentiben és teljesítményben is bőven felülmúlja az eddigi csúcserőforrást, a 3,5 literes V6-ost (311 lóerő, 380 newtonméter), miközben alig 65 kilogrammal nagyobb, 1764 kilogramm a saját tömege. A csúcsteljesítmény 472 lóerő percenként 7100-as fordulaton, a maximális nyomaték 535 newtonméter 4800/percnél, a 0–96 kilométer per órás gyorsulás pedig 4,5 másodpercig tart – viszonyításként az IS F sportmodell anno 421 lóerő és 503 newtonméter teljesítményű volt, viszont 4,2 másodperces 0–96 kilométer per órás sprintre volt képes. A gyorsaság mellett a kipufogó által biztosított hangélmény is átlag feletti lesz a gyár ígérete szerint. A nagy méretű blokk miatt öt centivel megemelték a motorháztetőt, és előrefelé megnyújtották a karosszériát. Elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók és részlegesen önzáró differenciálmű is van a fedélzeten, nagyobb féktárcsákat (elöl 356 milliméter, hátul 322 milliméter átmérő) és javított fékhűtést kap az új kivitel, amelynek tízküllős, 19 colos Enkei felnijei elöl 0,5, hátul 0,9 kilogrammal könnyebbek a többi modell 19 colos felnijeinél.
A csúcsteljesítmény
472
lóerő percenként 7100-as fordulaton
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.