BUX 51,453.71
-0.95%
BUMIX 4,324.31
-0.57%
CETOP20 2,344.48
-0.66%
OTP 17,500
-2.21%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
0.00%
+0.27%
+0.22%
ZWACK 16,500
+0.61%
0.00%
ANY 1,580
-1.56%
RABA 1,510
0.00%
0.00%
-0.59%
0.00%
-1.37%
-0.60%
-3.11%
-0.68%
-1.34%
-0.52%
OTT1 149.2
0.00%
-0.83%
MOL 2,460
+0.57%
+0.71%
ALTEO 1,370
-1.79%
0.00%
-0.43%
EHEP 1,945
0.00%
0.00%
-0.30%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.87%
-0.47%
0.00%
0.00%
SunDell 37,200
-0.53%
0.00%
+0.46%
+3.66%
+1.14%
+0.16%
-2.86%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Duplázná dolgozói számát a rendelések teljesítéséért a Dunakeszi Járműjavító

Az év végén már havi huszonöt vasúti kocsit szeretne gyártani a Dunakeszi Járműjavító egyiptomi megrendelésre, ehhez megduplázná a megbízáson dolgozók számát.

A Dunakeszi Járműjavítóban (DJJ) az év végén a tervek szerint kétszer annyian dolgoznak az egyiptomi megrendelésre készülő vasúti személykocsik gyártásán, mint most, amikor a munka egy műszakban folyik, és 90 fővel.

Ennek köszönhetően már havi 25 vasúti kocsi készülhet el

– közölte a kft.-t ellenőrző TMH Hungary Invest Zrt. mögött álló svájci székhelyű TMH International, amely a világ negyedik legnagyobb gördülőállomány-gyártója, az oroszországi Transzmasholding (TMH) nemzetközi tevékenységéért felel. (A TMH International és a Magyar Vagon Zrt. közösen ellenőrzi a TMH Hungaryt.) A járműjavítónak 2019 végén csaknem 570 munkatársa volt, közülük mintegy 410-en fizikai területen dolgoztak a nyilvános adatok szerint.

Fotó: Arany-Szabo / DHL Industrial Projects

Az tette időszerűvé a létszám bővítésére vonatkozó terv bejelentését, hogy

már a második tétel vasúti kocsi is megérkezett Dunakesziről az egyiptomi megrendelőhöz, a hat vagonból álló szerelvénnyel 300 fölé emelkedett az Egyiptomi Nemzeti Vasút által átvett kocsik száma.

A vevő összesen 1300 kocsit rendelt a tendergyőztes TMH Hungarytől, megbízása tizenegy hónapja lépett hatályba.

A pénzügyi megállapodás értelmében a mintegy egymilliárd dollár értékű szállítás 51 százalékának Magyarországon kell teljesülnie, a többinek Oroszországban.

A TMH tveri gyárából jelenleg is úton van 22 kocsi az egyiptomi alexandriai kikötőbe. Érkezésük április közepére várható, a hónap végére pedig már Egyiptomban lehet a megrendelt kocsik negyede.

A DJJ – a honlapja szerint – új dolgozók sorát keresi: tervezőmérnököt, fényezési technológust, szenior projektkontrollert, technológust, munkavédelmi szakmérnököt, villanyszerelő lakatost, asztalost, minőségellenőrt és szerelőlakatost. Magas keresetet, cafeteriát, utazási támogatást, munkaruhát, barátságos munkakörnyezetet kínál.

Az egyiptomi vasútvállalat 284 kocsit már üzembe helyezett. A 2023 végéig teljesítendő 1300 kocsis megrendelésből 500 kocsi harmadosztályú és ventilátoros levegőztetésű, a 800 légkondicionálóval felszereltből 500 harmad-, 180 másod-, 90 első osztályú, további 30 pedig étkezőkocsi. A járműveket úgy tervezték, hogy 40 éven át üzemképesek legyenek kontinentális és egyiptomi klimatikus környezetben is.

Ezer e-kereskedelmi vonat Kancsouból

Ezer vasúti szerelvény érkezik a kínai Kancsouból Budapestre a tervek szerint 2021 és 2023 között, interneten rendelt áruval megpakolva. Ez 88 ezer konténert jelent. Közlekedtetésükről 2021 elején állapodott meg a kínai Kancsou (Ganzhou) Nemzetközi Szárazkikötő, a budapesti székhelyű CECZ Közép-Európai Kft. és a pekingi Sunshine Jietong kereskedelmi szolgáltató. A Záhonyon át érkező szerelvényekből kettő már be is futott. E forgalom nagyban segíti a záhonyi térség logisztikai szolgáltatásainak felpörgetésén dolgozó CELIZ projektet. A digitalizációnak köszönhetően a szállítási idő a felével rövidülhet, a logisztikai költségek mintegy 30 százalékkal, a raktározás pedig több mint a tizedével lehet olcsóbb a közlemény szerint.

 

Kapcsolódó cikkek