Cégvilág

Majdnem a felére csökkent az üdítőitalok átlagos cukortartalma

A csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes italok aránya 23 százalékról 57 százalékra emelkedett az elmúlt tíz esztendőben.

Az elmúlt évtizedben 43 százalékkal csökkent az üdítőitalok és gyümölcslevek átlagos cukortartalma – írja a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség közleményében.

A meglévő receptúrák átalakításával, illetve új, innovatív termékek bevezetésével

a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes italok aránya 23 százalékról 57-re emelkedett az alkoholmentes italkategórián belül az elmúlt tíz esztendőben.

A magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként és a mai napig egyedül a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség fogadott el önkéntes cukor- és kalóriacsökkentési programot. Az italgyártó vállalatok azt tűzték célul, hogy 2020 végéig felére csökkenjen a Magyarországon forgalomba hozott alkoholmentes italok (szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, jeges teák) átlagos cukor- és kalóriatartalma a 2010-es értékekhez viszonyítva.

Fotó: Shutterstock

A szövetséget alkotó vállalatok az elmúlt években jelentős mértékben átalakították termékeik receptúráját, új, innovatív termékeket vezettek be, valamint bővítették kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és kalóriamentes cikkek arányát. Mindemellett a cégek – marketingtevékenységük révén – tudatos folyadékfogyasztásra ösztönzik a fogyasztókat annak érdekében, hogy egyre többen válasszák az alacsony energiatartalmú vagy kalóriamentes italokat.

Az elmúlt tíz évben végrehajtott intézkedések eredményeként:

  • 2010 és 2020 között a szövetség tagjai által gyártott/forgalmazott termékek 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma 43 százalékkal csökkent.
  • 2010-ben az alkoholmentes italok 100 milliliterre vetített átlagos kalóriatartalma 40 kalória volt, ma már csupán 22,8.
  • 2010 és 2020 között a csökkentett kalóriatartalmú (azaz legfeljebb 20 kalória/100 milliliter) és kalóriamentes termékek aránya az alkoholmentes italokon belül 23 százalékról 57-re emelkedett.
  • Az üdítőitalokból bevitt kalória mindössze 2-3 százaléka a magyarországi fogyasztók által átlagosan bevitt teljes energia (kalória) mennyiségének.

    A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség által tett önkéntes vállalás az üdítőitalok cukor- és kalóriacsökkentésére figyelemreméltó hosszú távú célkitűzés

    – mondta Nagy István agrárminiszter.

    Példaértékű az a munka és céltudatosság, melyet a szövetség tagjai, így a hazai és nemzetközi vállalatok képviselői mutattak és mutatnak a vállalás megvalósulása érdekében. Mindez magában foglalja az új, innovatív technológiák alkalmazását és a folyamatos termékfejlesztést, mellyel jelentős mértékben erősítik a hazai élelmiszer-feldolgozó ágazat versenyképességét is – fejtette ki a miniszter.

    Fuldoklik a Duna-part a műanyagszemétben, a fele a Coca-Colától származik

    Jelentős mennyiségű műanyaghulladéktól szabadították meg a Szentendrei-sziget egy részét a Greenpeace Magyarország és a Maradjanak a FÁK a Rómain civil csoport önkéntesei április 17-én.

     

    kalória gyümölcslé üdítő cukormentes csökken
    Kapcsolódó cikkek