GY. B. | Bár a Vatera egy olyan online piactér, ahol új árucikkeket is lehet vásárolni, de a pandémia alatt tovább emelkedett a használt termékek népszerűsége. A legtöbben használt könyvet rendelnek, de csaknem ugyanennyire népszerűek a másodkézből származó ruhadarabok is, míg a képzeletbeli dobogó harmadik foka a játékoké.
Az utóbbi egy évben a legtöbb, csaknem 200 ezer darab használt termék Budapesten talált gazdára, míg Pest megyében feleennyi sikeres tranzakciót regisztrált a Vatera. Borsod-Abaúj-Zemplén és Csongrád megye nagyjából a harmada a Pest megyeinek, de ez is elég volt a megosztott harmadik helyhez. A sor másik végén Vas és Tolna található, ezekben a megyékben vásárolták a legkevesebb használt terméket az elmúlt egy évben. A forgalmi érték alapján rangsorolva is Budapest áll az élen, a második helyen szintén Pest megye áll, Csongrád megye a harmadik, Borsod viszont a tizenegyedik helyre szorul vissza, azaz Miskolcon és környékén inkább sok kis értékű terméket rendelnek a Vateráról. A járvány alatt felélénkült használtruha-szegmensen belül megfigyelhető, hogy a huszonöt legnépszerűbb second hand ruházati kategória mintegy fele női divatcikk, a férfi- és az ifjúsági ruházat pedig 25-25 százalékos részaránnyal képviselteti magát. Darabra a legtöbb használt ruha női felsőrészekből, topokból, kamasz-felsőruházatból, valamint női ruhákból fogyott az elmúlt egy évben. A közhiedelemmel ellentétben azonban nem csak a kifejezetten olcsó darabok adásvétele történik az online piactéren, a legmagasabb áron gazdát cserélő ruhák között télikabát (564 ezer forint), nercbunda (500 ezer), menyasszonyi ruha (350 ezer), női divattáska (300 ezer) is található, ugyanakkor van, aki fél tonna minőségi használt ruhát vett át egy félmillió forintos tranzakció keretében.
A 2000-ben alapított Vatera Magyarország legnagyobb online piactere, az aukciós és kereskedelmi portálon ma már több mint kétmillió felhasználó havonta több százezer sikeres adásvételt bonyolít le. Az online piactér kiemelten figyel a biztonságos kereskedésre és a vásárlói elégedettségre, ezért garanciaprogramot indított: ha a felhasználó nem kapta meg a terméket vagy minőségi kifogása van, pénzvisszatérítést, illetve kompenzációt kérhet a Vaterától.
Egy év alatt csaknem
200
ezer használt termék
cserélt gazdát
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.