BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyot nőtt az online elit

A magyar e-kereskedelmi piac koncentráltságát jelzi, hogy a három legnagyobb hazai e-kereske­dő tavalyi online forgalma megha­lad­ta a 200 milliárd forintot, miközben a tíz legnagyobb együttes eredménye bruttó 330 milliárd forint körül alakult – közölte a GKI Di­gital. A kutatócég hatodszor teszi közzé a Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsorát. Eszerint a tizenöt legnagyobb hazai e-kereskedő együttes forgalma meghaladta a bruttó 380 milliárd forintot tavaly, ez a teljes piac 41 százaléka. A GKI Digital jelezte: 2020-ban a járvány miatt rekordmértékű, 45 százalékos forgalomnövekedést ért el a hazai online kiskereskedelem, a szektor alig tizenkét hónap alatt legalább három évet ugrott előre a fejlődésben. A forgalmi adatok alapján Magyarország legnagyobb e-kereskedője az eMAG-Extreme Digital lett, második a MediaMarkt online áruháza, míg a harmadik helyen az Alza.hu végzett.

Tavaly az online kiskereskedelmen belül a napi fogyasztási cikkek értékesítése volt az egyik leginkább bővülő terület. A szektor közel kétszeres sebességgel nőtt, bruttó 76,6 milliárd forint forgalmat bonyolított le. Ezt a területet nézve a forgalom szerinti lista élén a Tesco áll, a má­sodik az új, tisztán online, cseh hátterű Kifli.hu, majd az Auchan, a Ross­mann és a DM következik. A top öt kereskedő 2020-as összesített online forgalma meghaladta a bruttó 50 milliárd forintot. A GKI Digital felhívta a figyelmet arra, hogy az e-toplista, azaz a legnagyobb forgalmú hazai webáruházak köre szűkebb annál, mint amit a vásárlók az online áruházak alatt értenek. Van­nak ugyanis olyan, a fogyasztók szem­szögéből nézve magyar online kereskedők, amelyek valójában nem azok, vagy nem klasszikus online kereskedők, illetve vannak globális, a magyar piaccal stratégiai szinten nem foglalkozó online szereplők.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.