BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyot nőtt az online elit

A magyar e-kereskedelmi piac koncentráltságát jelzi, hogy a három legnagyobb hazai e-kereske­dő tavalyi online forgalma megha­lad­ta a 200 milliárd forintot, miközben a tíz legnagyobb együttes eredménye bruttó 330 milliárd forint körül alakult – közölte a GKI Di­gital. A kutatócég hatodszor teszi közzé a Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsorát. Eszerint a tizenöt legnagyobb hazai e-kereskedő együttes forgalma meghaladta a bruttó 380 milliárd forintot tavaly, ez a teljes piac 41 százaléka. A GKI Digital jelezte: 2020-ban a járvány miatt rekordmértékű, 45 százalékos forgalomnövekedést ért el a hazai online kiskereskedelem, a szektor alig tizenkét hónap alatt legalább három évet ugrott előre a fejlődésben. A forgalmi adatok alapján Magyarország legnagyobb e-kereskedője az eMAG-Extreme Digital lett, második a MediaMarkt online áruháza, míg a harmadik helyen az Alza.hu végzett.

Tavaly az online kiskereskedelmen belül a napi fogyasztási cikkek értékesítése volt az egyik leginkább bővülő terület. A szektor közel kétszeres sebességgel nőtt, bruttó 76,6 milliárd forint forgalmat bonyolított le. Ezt a területet nézve a forgalom szerinti lista élén a Tesco áll, a má­sodik az új, tisztán online, cseh hátterű Kifli.hu, majd az Auchan, a Ross­mann és a DM következik. A top öt kereskedő 2020-as összesített online forgalma meghaladta a bruttó 50 milliárd forintot. A GKI Digital felhívta a figyelmet arra, hogy az e-toplista, azaz a legnagyobb forgalmú hazai webáruházak köre szűkebb annál, mint amit a vásárlók az online áruházak alatt értenek. Van­nak ugyanis olyan, a fogyasztók szem­szögéből nézve magyar online kereskedők, amelyek valójában nem azok, vagy nem klasszikus online kereskedők, illetve vannak globális, a magyar piaccal stratégiai szinten nem foglalkozó online szereplők.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.