Cégvilág

A tech-szektorból érkezik az új Ferrari-vezér

Az elektromos átállás és a pandémiás sokkot követő kilábalás új, a technológiai iparban edződött, tapasztalt vezetőket kíván: ennek megfelelően döntöttek a személycserékről a Ferrarinál és a Rolls Royce-nál.

Fél éves keresgélés után megtalálták az ideális vezetőt a Ferrari legújabb korszakváltásához. Az olasz luxus sportkocsigyártó élére a technológiai szektorból szerződtettek szakembert az 52 éves Benedetto Vigna személyében, aki jelenleg az olasz-francia tulajdonban lévő, de genfi székhelyű félvezetőgyártó multi, a STMicrolectronics legjövedelmezőbb leányvállalatát igazgatja. Az 52 éves Vigna a decemberben, a két év fél éves időszakot lezárva távozott Louis Camilleri székét foglalja el.

Fotó: Shutterstock

Camilleri személyes okokra hivatkozva mondott le, erről bővebben azóta sem tudni. John Elkann, a Ferrarit irányító Agnelli-dinasztia autóipari vezetője szerint a kor kivívásainak megfelelni képes szakembert ültetnek a volán mögé. Kiválasztásakor lényeges szempont volt Vigna technológiai felkészültsége, mert Elkann szerint ez a személet a jövőben kulcsfontosságú lesz az elektromos átállás és a piaci verseny szempontjából. Neki kell ezt a folyamatot menedzselnie, ami a hibrid Ferrarik piacra dobásával már meg is megkezdődött, és

a következő kiemelkedő eseménye a presztízsmárka első teljesen elektromos hajtású autójának 2025-ös bemutatása lesz.

Elkann sem volt munka nélkül az utóbbi időben, egyrészt a Fiat Chrysler oldaláról le kellett vezényelnie a Peugeot SA-val nyélbe ütött fúziót, másrészt a Ferrarira is figyelnie kellett. Sőt kell is, hiszen Vigna csak szeptemberrel lép be a céghez – emlékeztet a Reuters.

Egy hónappal később elnökváltás lesz egy másik, luxuscsengésű márkánál, a Rolls-Royce-nál, amely fennállása óta először nevez ki női vezetőt a posztra. Igaz nem az 1998-óta a bajor BMW fennhatósága alá tartozó autóipari vállalatnál, hanem az utóbbi időben gyengélkedő ipari konglomerátumnál, amely repülőgép-hajtóműveket, turbinákat, hajómotorokat, védelmi berendezéseket gyárt. A 70. évében járó Ian Davis kilenc évi regnálás után adja át az elnöki teendőket Anita Frew-nak, aki a BHP Billiton bányatársaság egyik igazgatója és a Croda technológiai és vegyipari csoportnál is „elnökösködik”. A 63 éves Frew-t júliustól beválasztják a Rolls-Royce igazgatóságába.

Fotó: Shutterstock

Nagy feladat hárul rá, a pandémia alatt ugyanis legnagyobb megrendelőikkel, a repülőgép-gyártókkal együtt ők is padlóra kerültek, komplett megszorítási program végrehajtására, hitelfelvételre és tőkeemelésre kényszerültek.

Érdekesség, hogy az angolok egyre sűrűbben szakítanak a hagyományokkal, a labdarúgó szövetség (FA) elnöki posztját keddi bejelentés szerint egy hölgyre, Debbie Hewitt-re bízzák jövő januártól.

A Renault csoportnál már megmelegedett Luca de Meo széke, a munkáját tavaly júliusban megkezdő, korábbi SEAT-elnök érkezésével a híres-hírhedt Carlos Ghosn nevével összeforrt korszak zárult le a francia autógyártónál.

Fotó: Shutterstock

Vignához hasonlóan De Meónak is a fő feladata az elektromos korszakváltás menedzselése lesz, a cég ennek érdekében szerdán bejelentette, hogy egy új egységbe, Renault ElectriCity néven vonja össze három észak-franciaországi gyárát (Douai, Maubeuge és Ruitz),

ahol évi 400 ezer villanyautó fognak majd gyártani 2025-től.

A Renault stratégiaváltás kellős közepén áll, kínálatát radikálisan szűkíti, a kevés hasznot hozó modelljeit nyugdíjazza, hogy felvegye a versenyt riválisaival és a villanyautóknál visszaverje a trónfosztásra készülő Volkswagen támadásait.

A szerdai hírekre a Rolls-Royce árfolyama Londonban 0,5, a Renault-é Párizsban 0,2 százalékos emelkedéssel a Ferrarié Milánóban egy százalékos gyengüléssel reagált.

Rolls-Royce Ferrari Renault
Kapcsolódó cikkek