Cégvilág

Hatszázmilliárd felett a SPAR beruházásai

Harminc­éves magyarországi jelenléte alatt 647 mil­liárd forintnyi beruházással 588 tagúra bővült a SPAR Magyarország bolthálózata.

Vállalatunk az elmúlt három évtizedben a magyar gazdaság fontos szereplőjévé és alakítójává vált. Az ország fejlődéséhez több mint 400 milliárd forinttal járultunk hozzá, és több mint egymilliárdos végösszegű az a támogatás, amellyel a különféle társadalmi, környezetvédelmi, sporttal, oktatással és kultúrával kapcsolatos ügyeket segítettük – ismertette Maczelka Márk, a 30 éves SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

Mint mondta: büszkék arra, hogy csaknem 13 ezer embernek kínálnak biztos megélhetést, akiknek az elért eredményekért különösen hálásak.

„Magyarországi kötődésünket pedig mi sem mutatja jobban, mint az, hogy a SPAR-ban az élelmiszer jellegű termékeket több mint 90 százalékban itthon működő cégektől szerezzük be, mert áruházláncunk régóta kiemelten fontosnak tartja, hogy a hazai agráriumot és élelmiszeripari feldolgozókat – a családi vállalkozásokat és a magyar gazdákat – piachoz segítse” – tette hozzá.

Fotó: VG / Kallus György

A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. 1990-ben kezdte meg működését, az első szupermarketet 1991-ben nyitották meg Tatán. Azóta az üzlethálózat 588 tagúra bővült, az évtizedek alatt 647 milliárd forintnyi beruházást hajtottak végre. A SPAR tavaly már 381 saját üzemeltetésű áruházzal rendelkezett: 324 SPAR szupermarkettel, 23 City SPAR szupermarkettel és 34 Interspar hipermarkettel.

A fejlődés fontos állomása volt a népszerű franchise egységek megnyitása is, ezek további négy formátumban vannak jelen országosan: SPAR partner, SPAR market, OMV-SPAR express és Lukoil-DeSpar. Az induló évben két franchise üzletük működött, számuk 2021-re elérte a 207-et, és ma már országszerte 94 településen találhatók meg.

A vállalatnak a magyar gazdaságot támogató üzletpolitikája és gyakorlata régóta prioritást élvez.

vg graf

A SPAR beszállítói közül a ha­zaiak aránya az utóbbi tíz évben 85 és 90 százalék között mozgott, a 2020-as beszerzések értékének 89 százaléka származott itthoni partnertől. Az áruházlánc több termékcsoportban kizárólag az országban előállított árukat forgalmaz. A világjárvány időszakában különösen fontos a hazai gazdaság védelme és élénkítése, elkötelezettségét a vállalat a Magyar Termék Nonprofit Kft. „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kezdeményezéséhez való csatlakozással és a hazai árufejlesztéseket felkaroló Hungaricool by SPAR termékinnovációs versennyel is bizonyította.

Napról napra többen vásárolnak be az áruházlánc online shopján is.

A 2019-ben 960 millió forintos beruházással elindított SPAR online shop előnyeit Budapesten és csaknem ötven környező településen, ezenkívül Tatabányán, Kecskeméten, Zalaegerszegen és szűkebb vonzáskörzeteikben, valamint a Velencei-tó vidékének kilenc, turisztikailag frekventált településén élvezhetik a vásárlók.

A folyamatos és jelentős hálózatbővüléssel párhuzamosan a nagy volumenű frisshús- és húskészítmény-értékesítés megalapozta a saját tulajdonú Regnum húsüzem létesítését 2004-ben. Az egyre növekvő keresletet látva a vállalat a gyártási kapacitás bővítése mellett döntött, és megvásárolta a Zimbo Perbál Húsipari Termelő Kft. perbáli üzemegységét, amely 2020 novemberétől Regnum Húsüzem Perbál néven látja el feladatait.

A húsüzemek 2020-ban 368 embernek adtak munkát.

A fogyasztói szokások átalakulásával megnőtt az egyszerre gyors és minőségi étkezések iránti igény, ezért a vállalat 2018-as termékfejlesztései között kiemelt helyett kapott a kényelmi termékek bővítése. Ennek támogatására hozta létre a vállalat a SPAR enjoy. convenience üzemet Üllőn. Két év elteltével a termelési eredmény megduplázódott, az elmúlt három évben összesen a 3,2 mil­liárd forintos bevételt is megközelítette az új egység. A vállalat 1997-ben kezdett saját cégnévvel ellátott termékeket bevezetni a piacon, azóta pedig folyamatosan fejleszti a kínálatot, mára harmincegyféle saját termékcsaláddal várja a vásárlókat. Az áruházlánc 3600-nál is több saját márkás árut forgalmaz, ezek fele élelmiszer.

A SPAR az első évben ötven dolgozóval kezdte meg működését Magyarországon, mára ez a szám megközelíti a 13 ezret, ezzel hazánk egyik legnagyobb munkáltatójának számít. A múlt év végén a munkavállalók 97 százalékát teljes munkaidőben foglalkoztatták, 72 százalékuk nő. Érdekesség, hogy a dolgozók 43 százaléka már több mint hét éve elkötelezett a vállalat mellett. Az áruházlánc a versenyképes kereseten túl a munkavállalói elhivatottságot béren kívüli juttatásokkal is honorálja. A legtöbb munkatárs részesül rendszeres, fizetésen felüli többletjárandóságban, a cég 2016–2020 között 1,94 milliárd forintot fordított SZÉP-kártyára, 872 milliót SPAR ajándékkártyára, 4,76 milliárdot pedig a munkába járás támogatására.

Egyértelműen csökkent a magyar termékek kínálata

Túró,tejföl és kefir kategóriában a három magyar lánc teljesít a legjobban, 92 százalék felett.

 

szupermarket hipermarket Spar bevásárlás üzlet kereskedelem élelmiszer bolt
Kapcsolódó cikkek