Cégvilág

Tavasszal is karácsonyoztak a futárcégek

Még azoknál a piaci szereplőknél is csengett a kassza, akik kifejezetten borús jövőtől tartottak a Covid-hatás miatt. A küldemények felfutása tartós trendet mutat, az idei első negyedév is csúcsot hozott.

A koronavírus-járvány magyarországi, 2020 tavaszi megjelenésével jelentős változás következett be a forgalmunkban, március végétől meredeken emelkedett a csomagszámunk 2019-hez viszonyítva. Ez a felfutás áprilisra elérte a 100 százalékot, azaz addigra közel megduplázódott a forgalmunk, amely így az előző évek karácsonyi csúcsidőszakát is meghaladta – erről a hazai futárposta piac egyik legnagyobb szereplője, a DPD Hungary Kft. (DPD) számolt be a friss pénzügyi jelentésében. A teljes egészében a francia Geopost SA tulajdonában lévő társaság tartós trendet tapasztalt a működésében: a pandémia második és harmadik hulláma „rekord magas csomagszámot” eredményezett 2020 utolsó és 2021 első negyedévében is.

A növekedés a belföldi, illetve az küldemények kategóriájában jelentkezik a leginkább, az visszafogottabban reagál a megváltozott környezetre. A belföldi értékesítés nettó árbevétele egy év leforgása alatt 7,22-ről 9,19 milliárd forintra ugrott, míg a devizában elszámolt forgalom a 2019-es 3,53 milliárd után 4,52 milliárd forinton zárt. Összességében a vállalkozás több mint 13,72 milliárd forint forgalmat bonyolított le, ami 27,5 százalékos bővülést jelent. Az adózott eredmény már 70 százalékkal javult és megközelítette az egymilliárd forintot. A francia tulaj május végén arról határozott, hogy két részletben 2 millió eurós osztalékot vesz ki a cégből. Az első egymillió eurót június 15-ig fizették ki, a második határideje pedig október 15. A Covid okozta nem várt csúcs megerősítette a DPD cash-flow helyzetét, valamint a profittermelő képességét. A menedzsment kiemelte, hogy a kintlévőségeik összetétele és a lejárt követeléseik aránya kedvező, a koronavírus-járvány ellenére sem romlott például a 30 napnál régebbi követelések aránya tavaly a 2019-es bázishoz képest. Ez jelentős mértékben a nagyarányú utánvét kompenzációs megállapodásoknak köszönhető.

A növekedés a belföldi, illetve az import küldemények kategóriájában jelentkezik a leginkább, az export visszafogottabban reagál a megváltozott környezetre. A belföldi értékesítés nettó árbevétele egy év leforgása alatt 7,22-ről 9,19 milliárd forintra ugrott, míg a devizában elszámolt forgalom a 2019-es 3,53 milliárd után 4,52 milliárd forinton zárt. Összességében a vállalkozás több mint 13,72 milliárd forint forgalmat bonyolított le, ami 27,5 százalékos bővülést jelent. Az adózott eredmény már 70 százalékkal javult és megközelítette az egymilliárd forintot. A francia tulaj május végén arról határozott, hogy két részletben 2 millió eurós osztalékot vesz ki a cégből. Az első egymillió eurót június 15-ig fizették ki, a második határideje pedig október 15. A Covid okozta nem várt csúcs megerősítette a DPD cash-flow helyzetét, valamint a profittermelő képességét. A menedzsment kiemelte, hogy a kintlévőségeik összetétele és a lejárt követeléseik aránya kedvező, a koronavírus-járvány ellenére sem romlott például a 30 napnál régebbi követelések aránya tavaly a 2019-es bázishoz képest. Ez jelentős mértékben a nagyarányú utánvét kompenzációs megállapodásoknak köszönhető.

A DHL Express Magyarország Kft. csaknem 15 százalékos növekedést követően 19,85 milliárdos nettó árbevételt produkált tavaly. A profitját megduplázta és 745 millió forintnál állt meg a 2019-es 360 millió forintot követően. A Deutsche Post Beteiligungen Holding GmbH kizárólagos érdekeltségébe tartozó cégből a teljes adózott eredményt kivették osztalékként.    

Az UPS Magyarország Kft.-nél, ha kisebb mértékben is, de ugyancsak lecsapódott a Covid-hatás. Az értékesítése 12 százalékkal nőtt - 2018-ról 2019-re ez még 7 százalékos volt - és mintegy 31 milliárd forintot ért el. Ebből 22,91 milliárd belföldi, 8,06 milliárd export. A belgiumi anyavállalattal (UPS Europe SPRL) bíró vállalat nyeresége is javult 335-ről 427,5 millió forintra, de a tulajdonos nem hagyott jóvá osztalékfizetést. A tendenciának azért is örülhetnek a cégnél, mert tavaly kifejezetten borúlátó prognózist tett közzé a cégvezetés pandémia kapcsán. Ebben azt írták, hogy "az új koronavírus kitörése és gyors terjedése elkezdte hátrányosan érinteni a működésüket és a pénzügyi teljesítményüket", illetve számos kockázatot is megneveztek, így az árbevétele jelentős visszaesését, illetve a nettó jövedelmezőség romlását. Ehhez képest a magyar piacon majd 20 százalékkal bővültek, igaz, az export üzletág 5,6 százalékkal romlott.

A DHL Express Magyarország Kft. csaknem 15 százalékos növekedést követően 19,85 milliárdos nettó árbevételt produkált tavaly. A profitját megduplázta és 745 millió forintnál állt meg a 2019-es 360 millió forintot követően. A Deutsche Post Beteiligungen Holding GmbH kizárólagos érdekeltségébe tartozó cégből a teljes adózott eredményt kivették osztalékként.    

COVID-19 UPS Magyarország Kft. futárcégek 2020 DHL Express DPD Hungária
Kapcsolódó cikkek