Miközben az R 1250 GS-sel vagy akár az R 1250 RT-vel eléggé jól körülhatárolható célcsoporthoz szól a BMW, a boxermotoros família legsportosabb tagja, az R 1250 RS egyértelműen rétegmodell. Merthogy a piacon nincs még hasonló gép sem: ez egy olyan sportmotor, amelynél nem az a szempont, hogy versenypályán minél gyorsabb legyen, de akár azt is mondhatjuk, hogy hiányzik belőle a radikalitás.

Fotó Stefler Balázs

Felépítése, vagyis a bokszermotor és a kardánhajtás párosa sem éppen szokványos ebben a szegmensben, ennek megfelelően a vezetési élmény is egészen más, mint mondjuk egy japán szupersportmasinán. A BMW legfrissebb fejlesztésű, 1254 köbcentiméteres bokszer erőforrása teljesen más karakterisztikájú, mint mondjuk egy sornégyes. A nagy lökettérfogat és a kiegyensúlyozó tengely ellenére nem szereti az alacsony fordulatot, ám utána olyan nyomatékcunami szakad a vezetőre, hogy a kipörgésgátló ikonja szüntelenül villog a műszerfalon.

A leszabályozási fordulat sportmotoros viszonylatban alacsony, de ez a mindent elsöprő nyomaték sokkal dinamikusabbá teszi az RS-t, mint ahogy azt a 136 lóerő alapján várnánk. 60 vagy 80 kilométer per óráról gyorsítva sokezres sportgépnek is meglepetést lehet vele okozni!

Miközben a gyorsváltóval való kapcsolások és a fékek is elképesztők, az elektromosan állítható futómű bombabiztosan fogja az utat, és eközben még a legfeszesebb hangolásban is értékelhető a komfortja. Ugyanakkor, ahogy a viszonylag nagy tengelytáv jót tesz az egyenes futásnak, városban már nem annyira kezes, mint vártam, és bizony a kényelem terén is némi kompromisszumot követel. Persze, csak a többi sportmotorhoz képest igaz rá ez az állítás, de annak ellenére, hogy nem egy csutkakormányos gépről van szó, nem az R 1250 RS az a BMW, amellyel lemenne az ember a térképről.

Fotó: Stefler Balázs

Az 5 028 000 forintos alapárral összhangban van a motor általános minősége, a hegesztésektől kezdve a műszerfalon át a fényezésig minden átlagon felüli. Bár a bázisverzió felszereltsége is gazdag – többek között alapáron adják a visszagurulás-gátlót –, bőven van lehetőség komolyabb összegek elköltésére. Egyebek mellett markolatfűtést, középállványt, nappali fénnyel ellátott fényszórót, tempomatot és kulcs nélküli indítást is választhatunk, így egy jól felszerelt R 1250 RS ára már inkább a 6 millióhoz közelít.