Hirdetménnyel induló koncessziós beszerzési eljárást indított a BKV szeptember elején a reklámhelyeinek reklámcélú hasznosítására. Bár a tender frissen jelent meg, a tárgya nem új, erre a BKV és a BKK már 2016 januárjában közös közbeszerzést indított. Az elbírálás rendkívül nehézkesen haladt, de a legvégül megállapított 2019. augusztusi ajánlattételi határidőig érkezett be érvényes ajánlat.
A francia hátterű JCDecaux Hungary Zrt. (JCD) havi 142 millió forintot, vagyis évente több mint 1,7 milliárdot ajánlott a járműágazathoz, illetve a tömegközlekedési infrastruktúrához tartozó reklámfelületek négy plusz opcionálisan további négy évre szóló hasznosítási jogáért.
Ez az összeg hiába volt két és félszer magasabb a budapesti tömegközlekedés reklámhelyeinek bérbeadásából származó 2019-es havi összegnek (55 millió forint), az akkor frissen főpolgármesterré választott Karácsony Gergely kezdeményezésére a közgyűlés 2019. november elején határozatban tiltotta meg a megállapodás aláírását.

A főpolgármesteri javaslat kimondta, hogy a fővárosi cégeknek tilos egy évnél hosszabb időre a tulajdonukban, használatukban vagy vagyonkezelésükben lévő reklámfelületek hasznosítása, így a BKV – mivel legalább négy évre adta volna ki a felületeit – kénytelen volt megtagadni a szerződéskötést a JCD-vel. (Az eset nyomán a Közbeszerzési Döntőbizottság egyetemlegesen 115 millió forint bírságot szabott ki a BKV-ra és a BKK-ra, amit a városháza felszólítására ugyan több fronton is megtámadtak a cégek, de a jogerős bírósági döntés nem nekik adott igazat.)