A Lego bejelentette, hogy leszámol a nemi sztereotípiákkal, miután a dán játékcég által megrendelt globális felmérés megállapította, hogy a játékokhoz és a jövőbeli karrierhez való hozzáállás továbbra is egyenlőtlen és korlátozó – írja a The Guardian.

Az ENSZ által 2011-ben elfogadott nemzetközi lánynap alkalmából a vállalat közel hétezer szülőt, valamint 6 és 14 év közötti gyereket kérdezett olyan országokból, mint Kína, Csehország, Lengyelország, Oroszország, Japán, az Egyesült Királyság vagy az Egyesült Államok.

A megkérdezett fiúk 71 százaléka attól félt, hogy kinevetik, ha „lányos játékkal” játszana – ezt a félelmet a szüleik is osztották. 

Fotó:  Hans Lucas / Hans Lucas / AFP

A szülők jobban aggódnak amiatt, hogy a fiaikat csúfolják, mint a lányaikat, ha a másik nemhez tartozó játékokkal játszanak

– mondta Madeline Di Nonno, a kutatást végző Geena Davis Institute of Gender in Media vezérigazgatója. „A férfiakkal kapcsolatos viselkedést a társadalomban magasabbra értékelik” – mondta Di Nonno. „Amíg a társadalmak nem ismerik fel, hogy a nőkhöz jellemző viselkedés és tevékenység is értékes vagy fontos, addig a szülők és a gyerekek is csak fenntartásokkal fogják elfogadni ezt” – tette hozzá.

A tanulmány megállapította, hogy a szülők továbbra is a fiaikat sportolásra vagy tudományos tevékenységekre bátorították, míg a lányoknak inkább a táncot, az öltöztetést (a lányokat ötször nagyobb valószínűséggel bátorították ezekben a tevékenységekben, mint a fiúkat) vagy a sütést (háromszor nagyobb valószínűséggel bátorítottak a lányokat) ajánlották. 

Keményen dolgozunk a Lego befogadóbbá tételén

– mondta a lapnak Julia Goldin, a Lego-csoport termék- és marketingvezetője. A cikk szerint 2021 eleje óta a Geena Davis Intézet auditálja a Legót, és tanácsadást végez, hogy 

„kezelje a nemi elfogultságot és a káros sztereotípiákat”, és a cég elhatározta, hogy eltávolítja a termékeiben megjelenő nemi elfogultságot.

„Hagyományosan a legóval több fiú játszik, de az olyan termékeket, mint a Lego Dots vagy a Lego City Wildlife Rescue Camp játékokat kifejezetten úgy tervezték, hogy vonzzák a fiúkat és a lányokat is” – mondta Goldin.

A Let Toys Be Toys kampány 2012 -ben indult az Egyesült Királyságban, hogy 

nyomást gyakoroljon a gyermekmárkákra, hogy bővítsék marketingjüket, és mindkét nemet megszólítsák, hogy egyetlen fiú vagy lány se gondolja, hogy „rossz játékkal” játszik. 

A Legónak korábban is volt nemi identitás témájában akciója: idén a nemzetközi Pride-hónap alkalmából dobta piacra az „Everyone Is Awesome” (Mindenki szuper) elnevezésű LMBTQ-tematikájú játékait.