Gigantikus bizniszt jelentett be szerdán az amerikai DoorDash: a vállalat 8,1 milliárd dollárért felvásárolja a finn Wolt futárcéget, amely Magyarországon is igen közkedvelt.

A DoorDash eddig inkább az Egyesült Államokban volt ismert, ahol házhozszállítással foglalkoztak, elsősorban ételrendelésekre specializálódtak és a járvány alatt bevezetett maradj otthon kampányukkal lettek piacvezetők.

 Elsősorban Észak-Amerikában, Ausztráliában és Japánban terjeszkedtek rohamosan, a Wolt felvásárlásával pedig mostantól Európában is megnyílik előttük az út, több százmillió új potenciális ügyfelet bevonzva.

A CNBC híre szerint a bejelentésre óriásit nőtt a DoorDash részvényeinek értéke: 16 százalékkal kerültek többe a papírjaik, mint előző nap.

A felvásárlás várhatóan jövő év első felében jöhet létre, amennyiben a felek minden szükséges engedélyt megkapnak erre.

Frissítés: cikkünk megjelenése után levelet kaptunk a Wolt hazai kommunikációs osztályától, amelyben közölték, a felvásárlás ellenére a Wolt megtartja nevét, brandjét és szolgáltatásait, tehát az ügyfelek számára nem változik semmi.