Bár a koronavírus-járvány okozta nehéz gazdasági helyzet globális szinten is lassította a háztartásigép- és a tévéeladásokat, a Hisense tavaly – a trendeknek ellentmondva – minden termékkategóriában tudott bővülni. A vállalat 27,2 milliárd dolláros árbevétellel zárta az elmúlt évet, ezzel 33 százalékkal múlta felül a bázisidőszak értékesítési adatait, 2010 óta pedig évente átlagosan 24 százalékkal növelte a forgalmát. A kínai piacon a cég árbevétele a háztartásigép-kategóriában is számottevően, 21,9 százalékkal nőtt, a tévépiaci részesedése pedig meghaladta a 20 százalékot (20,9).

Fotó: Imaginechina via AFP

A Hisense az anyaországon kívül is növekedni tudott, ebben nagy szerepe volt a 2016-os és a 2020-as labdarúgó-Európa-bajnokság szponzorációjának. Az Ipsos kutatásából kiderült, hogy a vállalat szponzorációs együttműködései 11 százalékos ismertségnövekedést hoztak a brandnek a Kínán kívüli országokban, mindenekelőtt Európában.

Míg az Egyesült Királyságban 64 százalékkal, Olaszországban 82 százalékkal, addig a német és a francia piacokon több mint 90 százalékkal nagyobb számú készüléket értékesített a cégcsoport tavaly.

A külföldi piacok forgalmának aránya pedig meghaladta a cég teljes bevételének 42 százalékát. 

A márka nevét a hazai boltokban is egyre inkább keresik, különösen az óriás kijelzős lézertévék tavalyi bevezetése óta, amelyek világszerte népszerűek – mondta Simon Anikó, a Hisense marketingvezetője. Ugyan a hazai tévépiac eladásai 16,2 százalékkal visszaestek 2021-ben, a forgalomban mégis 2,8 százalékos emelkedést tapasztaltak a gyártók. Ez egyrészt a nagyméretű kijelzők (65 col vagy nagyobb) népszerűségével magyarázható, ám

az alkatrészek, valamint a logisztikai költségek dinamikus növekedése is erősen hozzájárult a készülékárak emelkedéséhez.

A vállalat tavaly 318 százalékkal növelte az árbevételét itthon, piaci részesedése pedig 3,9 százalékos volt. Simon Anikó szerint idehaza a legnagyobb sikert a QLED- és az OLED-készülékek megjelenése hozta a vállalatnak.

A Hisense, amely a világ negyedik legnagyobb tévégyártó vállalata, 55 tengerentúli irodával, 20 kutatás-fejlesztési és gyártási központtal, valamint ipari övezettel rendelkezik világszerte. A cég 2022-re további növekedést jósol az értékesítésben: az éves tervezett árbevétel a terveik szerint 21,66 százalékkal nő majd 2021-hez képest.