A Magyar Posta mindent megtesz azért, hogy országszerte magas színvonalú, minőségi szolgáltatást tudjon biztosítani. A társaság ezért döntött arról, hogy jócskán megnöveli az elektromos járművel ellátott kézbesítőjárásainak számát. 

Míg 2018-ban nem volt elektromos eszköz a postai kézbesítőjárásokban, addig a járműfejlesztések eredményeként már

 

a járások 45 százalékában lesz elektromos meghajtású kerékpár vagy elektromos segédmotoros kerékpár.

 

A posta tervei szerint a nagyobb méretű járásokban háromkerekű elektromos segédmotoros kerékpárt kapnak a kézbesítők. A járműveket olyan kézbesítőjárásokba tervezi telepíteni a társaság, amelyek útvonala hosszabb, a küldeménymennyiség pedig valamivel átlag feletti.

Fotó: Magyar Posta

A járművek változó terepviszonyok és időjárási körülmények között is alkalmasak 60 kilométer megtételére, maximális sebességük 45 kilométer óránként, teherbírásuk pedig mintegy 200 kilogramm. Használatukhoz motoros jogosítvány, azaz legalább AM kategóriájú okmány szükséges.

A Magyar Posta flottaszolgáltatás keretében 1101 (771 + 330 opciós) darab elektromos meghajtású segédmotoros járműre kötött szerződést.

A megrendelt járművek szállítása folyamatos, így egyre több kézbesítő használhatja őket. A postai munkatársak a jármű használatához elméleti és gyakorlati oktatást is kapnak.

Schamschula György, a Magyar Posta vezérigazgatója azt mondta:

Egy-egy ilyen háromkerekű járművel egy évben mintegy négyezer kilométert tesznek meg a kézbesítők, a munkavégzés ezzel könnyebbé és gyorsabbá válik. A terveink szerint az összes kézbesítőjárás mintegy 15 százalékát látjuk majd el háromkerekű elektromos segédmotorral.

A háromkerekű elektromos flottával számottevően fog bővülni a zéró károsanyag-kibocsátású járművek aránya a postánál. Jelenleg a mintegy 5 ezer gépjárműnek mindössze a 4 százaléka zéró kibocsátású, a háromkerekű segédmotoros flottával pedig akár 23 százalékra is bővülhet az arányuk.