Hónapok óta húzódik közösségi-média felvásárlása, a bíróság által megszabott pénteki határidő miatt azonban hamarosan pont kerül az ügy végére. A milliárdos üzletember nemrég megosztott egy videót a Twitteren, amelyen az látható, hogy meglátogatta a Twitter San Franciscó-i főhadiszállását kezében egy mosdókagylóval, ismét magára vonva a figyelmet.
Csütörtökön ezt követően Musk posztolt a Twitter-hirdetőknek a közösségi oldal megvásárlásának céljairól.
A civilizáció jövője szempontjából fontos, hogy legyen egy közös digitális városi tér
– fogalmazott az leendő tulajdonos.
Jelenleg nagy a veszélye annak, hogy a közösségi média szélsőjobboldali és szélsőbaloldali visszhangkamrákra szakad, amelyek több gyűlöletet keltenek és megosztják társadalmunkat
– tette hozzá Musk. Azt is mondta, hogy nem azért vásárolta meg a Twittert, mert annyira egyszerű üzlet volt, vagy azért, mert több pénzt akar keresni ezzel, hanem azért vágott bele, mert „segíteni akar az emberiségnek, amelyet szeret”. A milliárdos szerint a Twitter „nyilvánvalóan nem válhat mindenki számára ingyenes pokollá” – mondta. Ehelyett azt akarja, hogy
a világ legelismertebb hirdetési platformja legyen.
Pénzügyileg ugyan kifizetődő lehet az oldal eladása, más szempontból azonban nemcsak kedvező folyamatokat lehet látni a Twitternél. A közösségi oldal kutatás eredményei alapján a platform küszködik azzal, hogy a legaktívabb felhasználói – akik létfontosságúak az üzlet szempontjából – továbbra is elkötelezettek maradjanak. A kemény Twitterezőknek nevezett felhasználók csupán az összes felhasználó kevesebb mint 10 százalékát teszik ki, azonban az összes tweet 90 százaléka hozzájuk köthető, és a bevétel felét ők termelik ki.