A Starbucks bejelentette, hogy olívaolajos kávét dob ​​piacra Olaszországban. Howard Schultz vezérigazgató szerint az olívaolaj „váratlan, bársonyos, vajas íze javította a kávét, és gyönyörűen megmarad a szájban” – írja a BBC.  

The First Original Starbucks Coffee Open In Milan
Fotó: Mairo Cinquetti

A Starbucksnak körülbelül húsz üzlete van az országban.

„Most lesznek olyanok, akik azt mondják: olívaolaj a kávéban? De a bizonyíték a csészében van” – fogalmazott Schultz a cég honlapján

Több mint 40 év alatt nem emlékszem egyetlen pillanatra sem, amikor izgatottabb és lelkesebb lettem volna, mint most

– tette hozzá a cég első embere. Az amerikai vállalat azt tervezi, hogy az új, forró és jeges italok választékát idén tavasszal az Egyesült Államok dél-kaliforniai üzleteibe szállítja le elsőként. Az Egyesült Királyság, a közel-keleti piac és Japán a tervek szerint még ebben az évben követi. 

A Starbucks azon nagy amerikai vállalkozások közé tartozik, amelyek akadályokba ütköztek, amikor megpróbáltak terjeszkedni az olasz élelmiszer- és italpiacon. Olaszország kávévilága független a multinacionális vállalatoktól, a kávézók gyakran családi kézben vannak. Néhány olasz a Starbucks bojkottjára szólított fel, amikor a cég bejelentette, hogy 2018-ban megnyitja első üzletét az országban. Schultz akkor azt mondta: „Nem azért jövünk, hogy megtanítsuk az olaszokat a kávéfőzésre. Alázattal és tisztelettel jövünk ide, hogy megmutassuk, mit tanultunk.” 

Félig üres a kávéscsésze a Starbucksnál

Az amerikai kávézólánc jelentős bővülésről számolt be belföldön, az egyik legfontosabb piacának számító Kínában viszont közel harmadával zuhant a forgalma.