BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ice a jégből: Törleyt rejtett a titokzatos jégkocka a Millenárison

A Törley egy új pezsgőfajtát, azzal együtt pedig egy új pezsgőfogyasztási kultúrát kíván meghonosítani Magyarországon. A cégnek tavaly az alkoholmentes pezsgő hozott bővülést, most valami hasonlót remélnek a Törley Ice-tól is.

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Törley egy olyan termék bevezetésével, amely ezelőtt soha nem volt Magyarországon – vezette fel Müller Kornél, a Törley Pezsgőpincészet Kft. ügyvezető igazgatója a Törley Ice bemutatását. Mint mondta, néhány éve még botránynak számított jégre önteni pezsgőt, majd Dél-Franciaországban, különösen a híres nyaralóhelyen, St. Tropez-ban ez kifejezetten trenddé vált. Erre lecsaptak a nagy francia pezsgőházak, és elkezdtek olyan pezsgőket fejleszteni, amelyeknek „jól áll”, ha jégre töltve kínálják. Erre alapozva döntöttek úgy a Törleynél, hogy ők is kihozzák az új trendnek megfelelő pezsgőjüket, amelyről az ügyvezető igazgató azt mondta el, hogy egy titkos cuvée-recept biztosítja, hogy ha jégre öntik, még inkább kihozza a zamatát, és nem veszti el a buborékjait sem. Ezt a pezsgőt kicsit másképp, széles karimájú öblös pohárban kell szervírozni, és bár jogilag pezsgő, nem annak pozicionálják, ugyanakkor ezzel szeretnék bemutatni a Törley márka és a pezsgőkategória új oldalát – hangsúlyozta. Bár Magyarországon hagyományos pezsgőfogyasztási kultúra létezik, Müller Kornél bizakodik, hogy a fogyasztók jól fogadják az új terméket.

Trendi alkoholos frissítővel debütál idén nyáron a Törley Pezsgőpincészet. A tavaly fennállásának 140. évét ünneplő vállalat Magyarországon elsőként jelenik meg olyan pezsgővel, amelynek illata és zamata kifejezetten jégre töltve teljesedik ki. A termékbevezetést nem mindennapi gerillakampány erősíti, legújabb italuk mása egy négytonnás jégkockában bújt meg. A Törley Ice egészen új trendet teremthet, és alapvetően változtathat a magyarok klasszikus pezsgőfogyasztási szokásain.
Bemutatták a Törley vezetői, mit rejtett a jégkocka
Fotó: Drajkó-Egressy Orsolya

A Törley Ice bemutatására szervezett sajtóeseményen derült ki, hogy a Millenáris Parkban elhelyezett, majd négytonnás jégtömbben az új pezsgőfajta palackja rejtőzött. Mint Csomay András, a Törley Pezsgőpincészet Kft. marketingvezetője elmondta, 

a jégkockás gerillamarketinggel az volt a céljuk, hogy eltérjenek a hagyományostól, és megmozgassák az embereket. Ehhez jó alap volt, hogy a 140 éves múltú cég alapítója, Törley József is kreatív marketinges volt – noha akkoriban ez a szó még nem is létezett –, és szokatlan húzásokkal népszerűsítette termékét.

Az egyik ilyen volt, hogy a századfordulón, amikor a Törley pezsgő közkedvelt volt a magyar vendéglátásban, de mégis akadtak olyanok, akik nem voltak hajlandók ezt a márkát tartani, a cégalapító strómanokat bérelt fel, akik az ilyen helyeken Törleyt kértek, és egyre hangosabban méltatlankodtak, amikor nem kapták meg. Ennek hatására pedig a vendéglősök zöme beadta a derekát.

A jégkockával ők is hasonlót szerettek volna megvalósítani, és a jelek szerint egy sikeres kampányon vannak túl, ugyanis több mint egymillió ember találkozott a jégkockával, illetve az ahhoz kapcsolódó aktivitásokkal – tette hozzá. 

Négytonnás jégkockát állítottak fel Budán

Az alkotás sajátosságát az adja, hogy nem maradandó, csupán néhány napig lesz látható, és lényegében a természet elemeire van bízva, mikor tűnik el.

A tavalyi év nagyon nehéz volt, de összességében elégedettek lehetnek, mivel a pezsgőszezonra normalizálódott a piac, így a körülményekhez képest jó évet tudtunk zárni

– mondta a Világgazdaságnak Müller Kornél. Ehhez azonban kreatívnak kellett lenni, és meg kellett találni, milyen innovációkkal tudnak a piacra lépni. Ezért az elmúlt év végére az alkoholmentes pezsgőt helyezték a fókuszba, amivel megtalálták a lehetőséget, hogy miként lehet a pezsgőpiacot egy nehéz időszakban is szélesíteni egy elég gyorsan növekvő piaci szegmens megtalálásával. Összességében a Törley növelni tudta piaci részesedését, és eredményesen tudott gazdálkodni.

Az idei évet azonban „agyoncsapják a költségek”. Még minden nyitott, nem tudni, hogy az egyes költségelemek ára hogyan változik. 

Az energiaárak most kedvezőbbek, mint tavaly, de a palack még mindig nagyon drága. Picit ugyan visszakorrigált az ára, de még mindig háromszor drágább, mint tavaly ilyenkor.

Márpedig egyes pezsgőféléket, amelyeket most palackoznak, legkorábban 2026-ban vagy 2027-ben tudnak eladni. 

Az április végéig tapasztalt piaci folyamatok azt mutatják, hogy nagyon kemény harc van az egyes szektorok között: a pezsgő és a bor is erős volumennyomás alatt van. Elképzelhető, hogy az emberek több sört vásárolnak, és visszafogják a bor- és pezsgőfogyasztásukat – vetítette előre a borászatok és pezsgőkészítők számára nem túl biztató közeljövőt. A pezsgőpiacon ugyanakkor minden decemberben dől el, a Törleynél például a pezsgőforgalom 50 százaléka kötődik a karácsonyi-szilveszteri szezonhoz. 

Törley-vezér: polci készlethiány lehet a pezsgőknél az év végén

Müller Kornél a Világgazdaságnak adott interjújában arra hívta fel a figyelmet, hogy nem érdemes a vásárlást az utolsó pillanatra hagyni.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.