BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Mastercard tesz róla, hogy a bankkártyák ne a kukákban végezzék

Évente 600 millió bank- és hitelkártyát gyártanak, jelenleg mintegy 3,1 milliárd Mastercard-kártya van forgalomban.

A Mastercard szerdán indította el legújabb projektjét, amelynek keretében újrahasznosítják a hitel- és bankkártyákat, ezáltal megelőzve, hogy azok milliárdjai végezzék hulladéklerakókban – írja a Reuters

White,Bank,Card,On,Moss,With,Withered,Leaves,And,Pine
Fotó: Shutterstock

A cég első körben a HSBC Holdings brit pénzügyi szolgáltatóval kötött partnerséget, de a világ többi bankjától is azt kérték, hogy csatlakozzanak a kezdeményezéshez. A terv keretében a Mastercard olyan aprítógépeket bocsát a HSBC rendelkezésére, amelyek mindegyike 10 ezer kártya, azaz 50 kilogramm műanyagnak megfelelő mennyiségű kártya befogadására alkalmas. Amint megteltek, a felaprított kártyákat egy műanyag-újrahasznosító üzembe szállítják.

A kezdetben hat hónapig tartó kísérleti projekt keretében bármilyen plasztikkártya újrahasznosítható, beleértve a rivális szolgáltatók kártyáit is. 

A kísérleti újrahasznosítási projekt nagyon fontos tanulságokkal szolgál majd számunkra, és a hosszabb távú terveinkhez is hozzájárul

– mondta Jose Carvalho, a brit HSBC vagyon- és személyi banki szolgáltatásokért felelős vezetője. Jelenleg mintegy 3,1 milliárd Mastercard-kártya van forgalomban. Az iparág évente mintegy 600 millió kártyát gyárt, átlagosan ötéves élettartammal.

Az iparágat elemző Nilson Report 2022-ben közel 26 milliárdra becsülte a forgalomban lévő plasztikkártyák számát, és előrejelzésük szerint ez 2027-re 28,4 milliárdra emelkedhet.

Az egyre nagyobb műanyag-felhasználás a világ egyik legnagyobb környezeti kihívása, mivel a műanyaghulladék a hulladéklerakókban végzi, illetve szennyezi a folyókat és az óceánokat, ráadásul a műanyaggyártási folyamat az üvegházhatású gázok egyik fő forrása.

 

Borítókép forrása: Shutterstock
 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.