A Xiaomi Pekingben ünnepélyes külsőségek közepette mutatta be ma első elektromos autóját, a SU7-es szedánt, amellyel megkezdi hosszú menetelését a maga elé kitűzött cél eléréséhez: vagyis a világ öt legnagyobb autógyártója közé szeretne előlépni a semmiből, s ehhez 15-20 évet ad magának. 

A debütálás előtti pillanatok: Lej Csün már itt van, a Xiaomi SU7-es szedánra még vár a pekingi publikum.

Az eleinte minőségi okostelefonjaival hírnevet szerző Xiaomi később az internetre köthető eszközök fejlesztésével és gyártásával tűnt ki, majd erre alapozva döntött arról, hogy aktivizálja magát az autóiparban. Lej Csün alapító-elnök az első körben a mennyiség elé helyezi a minőséget, s a vezetési élmény fokozását eredményező technológiát tekintve már jövőre az elektromos autózás nagyjai közé szeretné emelni a Xiaomit. 

Ezért a debütáló modellt, az SU7-es szedánt minden jóval felszerelik, kezdve a 16,1 collos, 3K felbontású központi érintőképernyős vezérlőtől, 

amelyet bivalyerős Qualcomm Snapdragon 8295 csipek „tartanak mozgásban”. A vezetéshez szükséges okosfunkciókat két Nvidia Orin X csip vezérli. A Xiaomi a navigációs asszisztense 2024 végére száz kínai nagyváros tűpontos digitális térképével segíti a tájékozódást. 

A  Xiaomi SU7-es szedán a Weibón közzétett előzetes képen.

A Tesla Model S, a Nio és a Porsche luxusszedánjaira emlékeztető modell karosszériájának különlegessége, hogy teljesen saját fejlesztésű fémötvözetből áll, amely a Xiaomi Titans Metal nevet kapta és ennek megfelelően titántartalma is magas. 

A cég saját fejlesztésű gigapréssel egyben nyomja ki a vázszerkezetet, 

a Xiaomi HyperCasting 9100 tonnás nyomóerővel rendelkezik. Ezzel a cég eleve nagy lépést tett előre a gazdaságos gyártás irányába, a gigaprések ugyanis rengeteg műveletet váltanak ki és a hibalehetőségeket is minimalizálják, ahogy a költségeket is. A Tesla például ilyeneket használ austini és grünheidei óriásgyáraiban.

Az energiát 800 voltos telepek tárolják, amelyek kifejlesztésében a partnerként bevont CATL és a Xiaomi ezer mérnöke közösen dolgozott két éven át. Az akkupack úgynevezett CTB (cell to body) technológiával készül, és rendkívül helytakarékos a kategóriájában. 

Kapacitása eléri a 150 kWh-t, és akár 1200 kilométer megtételéhez elegendő áramot tud leadni. 

Az autógyártás kiszolgálására a Xiaomi saját akkumulátorüzemet húzott fel.

Ahogy a motorgyártást is saját kézbe vette, a V6 és V6S elektromotorjait szereli a járműveibe, de már készülnek egy nagy durranással, a szerényen Hyper Engine névvel illetett motorok 27 ezres fordulatszámon is pöröghetnek. Ezekkel leghamarabb 2025-ben találkozhatunk.

A Xiaomi SU7-es hátulról.

A Xiaomi 2021-ben elindított, autós projektje eddig 1,2 milliárd dollárba került és ezer fejlesztőmérnök dolgozott rajta. A teszteken kétszáz jármű vett részt, együtt több mint tízmillió kilométert teljesítve. A cég tízmilliárd dollárt szán az autós üzletág felfejlesztésére. Az autógyártást Pekingben, az állami tulajdoni BAIC autógyártóval közösen végzik annak évi 200 ezer darab kapacitású pekingi üzemében.