A Continental makói gumigyárának vezetése beperelte a Gumiipari Szakszervezeti Szövetséget (GSZSZ) és annak elnökét, kétmillió forintos sérelemdíjat követelnek tőlük. A közlemény szerint a gumigyár vezetősége azért perelte be a GSZSZ-t és az elnökét magánszemélyként, mert a helyi szakszervezettel együtt rendszeresen nyilvánosságra hoztak számos törvénytelennek vélt munkáltatói intézkedést.

20211019_113534
A Continental makói gumigyára. Fotó: Szabó Imre / Délmagyarország

A GSZSZ ismertette: a szakszervezetek az elmúlt időszakban egyebek között a régi munkavállalókat sértő elbocsátásokról, szakszervezet- és munkavállaló-ellenes jogsértésekről, megromlott egészségi állapotuk miatt végkielégítéssel járó elbocsátás helyett fizetés nélküli parkolópályán tartott, volt gumigyári dolgozókról és különféle visszaélésekről tájékoztatták a nyilvánosságot.

A közleményben idézték Radics Gábort, a GSZSZ elnökét, aki hangsúlyozta, hogy 

a munkáltató és a szakszervezet között régóta rossz a viszony, álláspontja szerint a helyzetet csak a jelenlegi vezetőség teljes leváltásával lehet rendezni.

A cég és a szakszervezetek közötti viszony elmérgesedésében szerepe volt annak, hogy novemberben a GSZSZ csoportos elbocsátási tervről értesült, és arról tájékoztatta a nyilvánosságot, hogy a magyar munkavállalók helyett külföldieket fog alkalmazni a vállalat. Ezt a cég később közleményben cáfolta, valamint a gazdaságfejlesztési miniszterrel való találkozóján a Continental Automotive Hungary Kft. vezetősége megerősítette, hogy a sajtóhírekkel ellentétben a makói gumigyár dolgozóit érintő csoportos létszámleépítésre nem került sor.  

A Continental cégcsoport Magyarországon nyolc városban: Budapesten, Debrecenben, Makón, Nyíregyházán, Szegeden, Veszprémben és Vácon van jelen, körülbelül 8000 munkavállalót foglalkoztat. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. nettó árbevétele 2022-ben 60,37 milliárd forint, egy évvel korábban 59,86 milliárd forint volt. 

A társaság tavaly 6,07 milliárd forint, 2021-ben pedig 439,19 millió forint veszteséggel zárt.

Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter korábban tárgyalt a Continental Automotive Hungary Kft. vezetőségével azzal kapcsolatban, hogy elküldik a magyar dolgozókat a makói gumigyárból. A felek a megbeszélésen áttekintették a gazdaságban azonosítható, stratégiai jelentőségű folyamatokat, különös tekintettel a járműiparra, valamint kitértek a Continental kapcsán az elmúlt időszakban megjelent sajtóhírekre is.