Nem száguld a luxusipar szekere mostanában, de van kivétel: a táskáiról híres, de egyéb ruházati termékeket is értékesítő olasz Prada. Számára nagyon felpörgött az üzlet, de nem Itáliában, hanem a felkelő nap országában, ahol nem is a helybeliek vásárolják a méregdrága árut, hanem egy másik náció.

A Prada nettó értékesítései a második negyedévben az árfolyamváltozásokat kiszűrve 17 százalékkal szöktek fel – közölte a Bloomberg jelentése szerint a vállalat kedden.
Ez tulajdonképp nem meglepetés, a vállalat folyamatait jól ismerő elemzők pont erre számítottak, de a kevésbé tájékozottak számára meglepő lehet, hogy mitől megy ilyen jól a Pradának.
A divatcégnek tulajdonképpen egyszerre több dolog is bejött.
Z generáció, Miu Miu
A Prada egyebek közt azért teljesíti túl riválisait a luxuspiacon, mert nagyon jól tudták eladni magukat a Z generáció (a mai 18–26 évesek) köreiben. Eközben a testvérmárka, a Miu Miu eladásai a második negyedévben 95 százalékkal ugrottak meg.
A Miu Miu ezzel már a csoport eladásainak majdnem egynegyedét adja, miközben a Prada a háromnegyedét.
Scarlett Johansson odatette magát
A márkák és termékek internetes kereséseit és közösségi média említéseit összesítő Lyst Index szerint ebben az időszakban a Miu Miu és a Prada az első három legnépszerűbb között voltak.
A japán hatás (vagy nevezzük kínainak?)
A Prada eladási bevételei Japánban 65 százalékkal ugrottak meg a második negyedévben az erőteljes turizmushatásnak köszönhetően (miközben a Japánnal együtt Kínát is magában foglaló régióban mindössze 8 százalék volt az együttes növekedés). Miközben a jen árfolyama gyengélkedett, Japán a drága árukat viszonylag olcsón megvásárolni igyekvő módos kínai turisták kedvelt célpontjává vált. (Az év első felében forró téma volt a japán jen dollárral – és más devizákkal – szembeni rekordszintre gyengülése, de ebben azóta hatalmas fordulat következett be.)
Mutatja, mekkora hatása volt a jenárfolyamnak, hogy mindeközben magában Kínában nem volt ilyen keresletnövekedés – közölte elemzőkkel folytatott telekonferenciáján Andrea Guerra, a Prada vezérigazgatója.
Miközben az elmúlt 18 hónapban világméretekben szűkült a luxusruházati termékek piaca, a Prada részesedése növekedett, és reményeik szerint ez még folytatódik, pedig a következő hat-kilenc hónapban ez a piac nem számíthat sok jóra Guerra szerint.
Más luxusmárkák a kereslet belassulása miatt jobbára gyenge eredményekről számoltak be a második negyedévet illetően. Volt azért kivétel, mint a Hermes International SCA, amely a közelmúltban jobban teljesített a piacvezető LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE-nél és a Gucci tulajdonosánál, a Kering SA-nál, ami jelzi, hogy a leggazdagabb vásárlók nem adták fel, szemben az inflációs aggodalmak miatt költségeit inkább mérsékelni hajlamos második vonalnál – összegezte a Bloomberg.
A Prada Hongkongban jegyzett részvényei idén eddig több mint 20 százalékkal emelkedtek.





