Nemrég közölték a hírt, hogy elhunyt Horváth Rozi, aki névadója volt a 90-es években elindult, közismert fűszermárkának: immár legendás alak.
Mély fájdalommal tudatjuk, hogy Horváth Rozi, a márka névadója már nincs közöttünk.
Horváth Rozi immár legenda: életéről – és receptjeiről – itt közölt alapos összeállítást a Mindmegette.
„Horváth Rozi szívét-lelkét beleadta az általa készített fűszerkeverékekbe és sok családi asztalt különlegessé tévő receptjeibe” – közölte Facebook-oldalán a márka.
A bejegyzés szerint Horváth Rozi 1939-ben született Tolmácson, Drozgyik Ilonaként. A Horváth vezetéknevet férje, Horváth Lajos révén kapta. Eredetileg divattervező szeretett volna lenni, de rajztudását ezen a területen nem tudta kamatoztatni, mert nem indult a kiszemelt textiltervező szak a főiskolán. A kezdetekben dolgozott porcelánfestőként, műszaki rajzolóként.
„Az életébe házasságkötése hozta a fordulatot, mivel férjét munkája miatt elkísérte Észak-Afrikába, Algériába. Itt ismerte meg a fűszereket és a francia nyelvet, szívesen kísérletezett a különleges fűszerek párosításaival, és ekkor vált igazi háziasszonnyá egy francia szakácskönyv segítségével.”
Algériából 1974-ben tértek vissza Magyarországra. Ezután 1985-ben a férje egyik barátja meglátogatta őket, amikor is a konyhában a fűszerpolc leszakadt.
„Az ezt követő szóváltás hozta az ötletet Ilona számára, hogy fűszerekkel foglalkozzon. Ezután nem sok idő telt el, amíg a saját márkája is elindult 1993-ban” – olvasható a bejegyzésben.
A magyar származású, mára inkább osztrák fűszercégnek számító Kotányi a 80-as évek végétől a 90-es évek elejéig főleg a közép- és kelet-európai piacokba fektetett be, később Németországban és Oroszországban is terjeszkedett, majd a kétezres években ismét Magyarország felé nyitott.
A közismert Horváth Rozi fűszermárka névadója 2002-ben vonult nyugdíjba, majd ugyanebben az évben
a Kotányi megvásárolta a Horváth Rozi termékcsaládot.
A magyar fűszerpaprikával induló márka ma már 54 országban közel 4500-féle fűszert kínál. A bécsi székhelyű cég magyar leányvállalata, az 1992-ben alapított Kotányi Hungária mára a hazai fűszerpiac egyharmadát fedi le. A magyarországi leányvállalat egy 4,7 milliárdos árbevételű céggé nőtte ki magát.
A nyugati terjeszkedést még jobban megalapozta, amikor új logisztikai központot nyitott Wolkersdorfban az ausztriai, németországi és olaszországi ügyfelek kiszolgálása érdekében.
A hosszú távú együttműködések mellett a titok, hogy mi 140 éve tisztességesen ki is fizetjük a farmereket, megbíznak bennünk a partnereink. A fűszerbiznisz általában sokáig nagyon zárt piac volt.
„Nem igazán engedtek be könnyen új szereplőket. Ebben a szektorban például még mindig kötnek úgy üzleteket, hogy nincs feltétlenül előre rögzített írásbeli szerződés, amely mindent pontosan szabályoz. Itt az adott szó kötelez” – fogalmazta meg korábban a cég filozófiáját Galácz Márta, a Kotányi Hungária ügyvezető igazgatója.
A Kotányi magyar Facebook-oldala a szomorú hírről még nem számolt be. Az ismert fűszermárka névadója 86 éves korában hunyt el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.