BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Horváth Rozi egy milliárdos cégbirodalom megkerülhetetlen márkája lett

A Kotányi még nem emlékezett meg a szomorú hírről. Az ismert fűszermárka névadója nyolcvanhat éves korában hunyt el.

Nemrég közölték a hírt, hogy elhunyt Horváth Rozi, aki névadója volt a 90-es években elindult, közismert fűszermárkának: immár legendás alak.

A Kotányi magyar Facebook-oldala a szomorú hírről még nem számolt be. Az ismert fűszermárka névadója 86 éves korában hunyt el / Fotó Horváth Rozi / Facebook 

Mély fájdalommal tudatjuk, hogy Horváth Rozi, a márka névadója már nincs közöttünk.

Horváth Rozi immár legenda: életéről – és receptjeiről – itt közölt alapos összeállítást a Mindmegette.

„Horváth Rozi szívét-lelkét beleadta az általa készített fűszerkeverékekbe és sok családi asztalt különlegessé tévő receptjeibe” – közölte Facebook-oldalán a márka.

A bejegyzés szerint Horváth Rozi 1939-ben született Tolmácson, Drozgyik Ilonaként. A Horváth vezetéknevet férje, Horváth Lajos révén kapta. Eredetileg divattervező szeretett volna lenni, de rajztudását ezen a területen nem tudta kamatoztatni, mert nem indult a kiszemelt textiltervező szak a főiskolán. A kezdetekben dolgozott porcelánfestőként, műszaki rajzolóként.

„Az életébe házasságkötése hozta a fordulatot, mivel férjét munkája miatt elkísérte Észak-Afrikába, Algériába. Itt ismerte meg a fűszereket és a francia nyelvet, szívesen kísérletezett a különleges fűszerek párosításaival, és ekkor vált igazi háziasszonnyá egy francia szakácskönyv segítségével.”

Algériából 1974-ben tértek vissza Magyarországra. Ezután 1985-ben a férje egyik barátja meglátogatta őket, amikor is a konyhában a fűszerpolc leszakadt.

 „Az ezt követő szóváltás hozta az ötletet Ilona számára, hogy fűszerekkel foglalkozzon. Ezután nem sok idő telt el, amíg a saját márkája is elindult 1993-ban” – olvasható a bejegyzésben.

Egy milliárdos cégbirodalom megkerülhetetlen márkája lett

A magyar származású, mára inkább osztrák fűszercégnek számító Kotányi a 80-as évek végétől a 90-es évek elejéig főleg a közép- és kelet-európai piacokba fektetett be, később Németországban és Oroszországban is terjeszkedett, majd a kétezres években ismét Magyarország felé nyitott.

A közismert Horváth Rozi fűszermárka névadója 2002-ben vonult nyugdíjba, majd ugyanebben az évben 

a Kotányi megvásárolta a Horváth Rozi termékcsaládot.

 A magyar fűszerpaprikával induló márka ma már 54 országban közel 4500-féle fűszert kínál. A bécsi székhelyű cég magyar leányvállalata, az 1992-ben alapított Kotányi Hungária mára a hazai fűszerpiac egyharmadát fedi le. A magyarországi leányvállalat egy 4,7 milliárdos árbevételű céggé nőtte ki magát.

A nyugati terjeszkedést még jobban megalapozta, amikor új logisztikai központot nyitott Wolkersdorfban az ausztriai, németországi és olaszországi ügyfelek kiszolgálása érdekében.

A hosszú távú együttműködések mellett a titok, hogy mi 140 éve tisztességesen ki is fizetjük a farmereket, megbíznak bennünk a partnereink. A fűszerbiznisz általában sokáig nagyon zárt piac volt.

„Nem igazán engedtek be könnyen új szereplőket. Ebben a szektorban például még mindig kötnek úgy üzleteket, hogy nincs feltétlenül előre rögzített írásbeli szerződés, amely mindent pontosan szabályoz. Itt az adott szó kötelez” – fogalmazta meg korábban  a cég filozófiáját Galácz Márta, a Kotányi Hungária ügyvezető igazgatója.

A Kotányi magyar Facebook-oldala a szomorú hírről még nem számolt be. Az ismert fűszermárka névadója 86 éves korában hunyt el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.