Szép csendben bevezette a Lidl: fizetőssé vált, ami eddig ingyen volt – jobb, ha a magyar vásárlók is felkészülnek rá
Valószínűleg csak néhány Lidl-ügyfél vette észre azonnal, hogy a német kereskedelmi láncnál egy új tétel felszámolásával bővült a számla egy-egy vásárlás után.

Sokáig ingyenesek voltak a úgynevezett „O&G szatyrok”, ezeket a tételeket már a számlákon tüntetik fel Németországban az ügyfeleknek: például zöldségek és gyümölcsök vásárlásakor ezekbe teszik a termékeket a vásárlók. A T-online cikke szerint a zacskók felszámolásával csak a számlán szembesül a fogyasztó, mert a pultoknál szinte alig észrevehető ennek a feltüntetése.
A zacskók ára körülbelül 4 forintnak felelnek meg.
A portál hasonlót fedezett fel korábban a Kaufland nevű láncnál is: az ottani vásárlóknak nemrég óta szintén fizetniük kell már a szatyrokért.
A Lidl és a Kaufland egyaránt a Schwarz csoporthoz tartozik, így előre látható volt, hogy a Lidl pénzt kér a majd a zacskókért.
A Kaufland és a Lidl mellett az Aldi vásárlóinak is fizetniük kell a gyümölcsökhöz és zöldségekhez használt zacskókért, a német portál megjegyzi, hogy az Edekánál, a Rewe-nél, a Nettónál és a Pennynél hasonló díjat még nem vezettek be.
Korábban azonban a Tesco is bejlentette, hogy megszünteti a zöldség-gyümölcs osztályon eddig ingyenesen elérhető, eldobható műanyag zacskók használatát. Az üzletekben a többször is használható, biológiailag lebomló zacskó és úgynevezett újrazsák használatát vezették be.


