Nemcsak a német autóipar és vegyipar él át nehéz időket, egymás után zúdulnak a csapások a szebb napokat látott német divatiparára is. Most éppen az egykor a frankfurti tőzsdén is jegyzett Gerry Weber zárja be összes boltját Németországban és azon kívül is.
Az évek óta végveszélyben tengődő cégen kívül persze jó néhányan megbuktak már az utóbbi időben. A közelmúltban jelentett fizetésképtelenséget például a Galeria áruházlánc, valamint az Esprit és a Sinn divatáruház.
A divatvállalatok azért kerültek nyomás alá, mert a német gazdaság lefékezésével a fogyasztók is meghúzták a nadrágszíjat, ugyanakkor az energia-, bérleti és bérköltségek meredeken emelkedtek.
Különösen nehéz a hagyományos ruházati és divatáru-kiskereskedők helyzete, amelyek súlyos veszteségeket szenvedtek el a világjárvány idején. Az üzlet ezt követően ismét fellendült, ám a korábbi pezsgés még mindig nem tért vissza.
Visszatérve a Gerry Weberre, a felszámolás alá került cég pénteken közölte, hogy a hitelezői választmány, valamint a felszámolóbiztos is jóváhagyta a spanyol Victrix divatcég felvásárlási ajánlatát – írja a svájci AWP hírügynökség.
A Barcelona közelében működő családi vállalkozás azonban csupán a Gerry Weber női divatmárkát veszi meg, a német cég még meglévő 40 németországi üzletét, valamint a külföldi boltjait a következő hónapokban könyörtelenül bezárják. (Magyarországon például a budapesti MOM-parkban és a debreceni Fórumban nyitott boltot a Gerry Weber.)
Az új márkatulajdonos ugyanis a Gerry Weber női divatot a jövőben kizárólag olyan kiskereskedelmi partnereken keresztül kívánja értékesíteni, amelyek más márkákat is kínálnak.
A Gerry Weber már hosszú ideje válságban van. A 2019-es és 2023-as átszervezési kísérletek kudarcot vallottak, és a súlyos megszorítások sem hoztak fordulatot. A vállalat 2023-ban 171 saját németországi üzletéből 122-t már bezárt Németországban, ezzel mintegy 450 munkahelyet megszüntetve, ám ez sem segített.
Most aztán végleg satuféket nyomott a társaság, a jövőben már csak a márka marad fenn, amelynek termékeit a spanyolok gyártják.
Azt nem tudni, hogy a Victrix mennyit fizet a női divatmárkáért, a megállapodás részleteit nem hozták nyilvánosságra.
A Gerry Weber tökéletesen illeszkedik a Punt Roma nevű alapmárkánkhoz
– mondta a Victrix Group vezetősége.
„Az akvizícióval bővítjük pozícióinkat a felsőközép árszegmensben, különösen Közép- és Kelet-Európában, ahol a Gerry Weber nagyon jól ismert. A gyártás és egyéb folyamatok gyors átállításával biztosítjuk a zökkenőmentes átmenetet a kiskereskedők és a végfelhasználók számára is”
– tették hozzá a spanyol vállalat képviselői.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.