BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Leolvadnak a vállalati dresszkódok a nyári hőségben

Bár a Z generáció csempészte be a crop topot az irodatornyokba, de már más nemzedékek is kedvet kaptak. Pláne, hogy a divatmárkák is beszálltak a céges buliba.

Az idei hőhullám újra felszínre hozta az év nagy részében alvó vállalati dresszkódvitát. A The Wall Street Journal szerint délben Bostonban az utcán alig lehet megkülönböztetni a trikós, papucsos turistákat az ebédelő irodistáktól. Talán csak a nyakban lógó vállalati belépők kínálnak útmutatást. 

vállalati dresszkód
Mi ér a vállalati dresszkód, ha kitör a kánikula? / Fotó: Shutterstock

Nesze neked vállalati dresszkód, hódít a crop top

Az irodai öltözködési kultúrára nagy csapást mért a pandémiás home office. Pontosabban, a járvány után kényszerültek kemény kompromisszumokra a munkaadók, hogy a dolgozóikat visszacsábítsák az irodákba. Ebből a nézőpontból nem meglepő, hogy egy Gallup-felmérés szerint az amerikai irodai dolgozó nők 30 százaléka úgy nyilatkozott, hogy 

a munkahelyi öltözéke alkalmi utcai ruha.  

A Monster által nemrégiben megkérdezett amerikai munkavállalók mindössze 57 százaléka mondta azt, hogy az elmúlt évben öltözködési kóddal rendelkező irodában dolgozott.

Beszálltak a divatmárkák

A tréningruha és a tornacipő már alig kelt feltűnést az amerikai irodaházakban. Annál izgalmasabbak a „has ki” topok. Bármily hihetetlen, a Z generáció sikeresen becsempészte a hasat szabadon hagyó crop topokat az irodatornyokba.

Ráéreztek a hangulatra a divatcégek. 

Olyan márkák kínálnak a fiatal dolgozóknak merész vállalati modelleket, mint a Bottega Veneta vagy a Theory.

Más generációk is kedvet kaptak

Öreg boomerek még emlékeznek rá, hogy a múlt század hetvenes éveiben az amerikai irodaházakban mérőszalaggal ellenőrizték a női szoknyák hosszát. Nem meglepő módon az X generáció tagjai is kedvet kaptak a tophoz. Ahogy az 59 éves dallasi ügyvéd, Amy Ware fogalmazott:

Nem venném fel a bíróságon, de az irodában egy magas derekú nadrággal a finom crop top elegáns viselet.

Divattervezők szerint a vágott sziluett nagymértékben modernizálhatja a megjelenést. Azt javasolják, hogy párosítsák a topokat magas derekú ceruzaszoknyákkal. Ez a megközelítés alig fedi fel a testet, de golyóállóbbá teszi a megjelenést a vállalati öltözködési szabályokkal szemben.

Míg a Markarian tervezője, Alexandra O’Neill arra hívta fel figyelmet, hogy a crop topok lehetővé teszik a magas derekú, széles nadrágok viseletét anélkül, hogy elveszítenénk a test vonalát. Ráadásul ez az öltözék magasabbnak mutatja a viselőjét. Sokan 

vagánynak tartják ezt az öltözködést, és magabiztosabbak 

a munkahelyükön.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.