Az idei hőhullám újra felszínre hozta az év nagy részében alvó vállalati dresszkódvitát. A The Wall Street Journal szerint délben Bostonban az utcán alig lehet megkülönböztetni a trikós, papucsos turistákat az ebédelő irodistáktól. Talán csak a nyakban lógó vállalati belépők kínálnak útmutatást.
Az irodai öltözködési kultúrára nagy csapást mért a pandémiás home office. Pontosabban, a járvány után kényszerültek kemény kompromisszumokra a munkaadók, hogy a dolgozóikat visszacsábítsák az irodákba. Ebből a nézőpontból nem meglepő, hogy egy Gallup-felmérés szerint az amerikai irodai dolgozó nők 30 százaléka úgy nyilatkozott, hogy
a munkahelyi öltözéke alkalmi utcai ruha.
A Monster által nemrégiben megkérdezett amerikai munkavállalók mindössze 57 százaléka mondta azt, hogy az elmúlt évben öltözködési kóddal rendelkező irodában dolgozott.
A tréningruha és a tornacipő már alig kelt feltűnést az amerikai irodaházakban. Annál izgalmasabbak a „has ki” topok. Bármily hihetetlen, a Z generáció sikeresen becsempészte a hasat szabadon hagyó crop topokat az irodatornyokba.
Ráéreztek a hangulatra a divatcégek.
Olyan márkák kínálnak a fiatal dolgozóknak merész vállalati modelleket, mint a Bottega Veneta vagy a Theory.
Öreg boomerek még emlékeznek rá, hogy a múlt század hetvenes éveiben az amerikai irodaházakban mérőszalaggal ellenőrizték a női szoknyák hosszát. Nem meglepő módon az X generáció tagjai is kedvet kaptak a tophoz. Ahogy az 59 éves dallasi ügyvéd, Amy Ware fogalmazott:
Nem venném fel a bíróságon, de az irodában egy magas derekú nadrággal a finom crop top elegáns viselet.
Divattervezők szerint a vágott sziluett nagymértékben modernizálhatja a megjelenést. Azt javasolják, hogy párosítsák a topokat magas derekú ceruzaszoknyákkal. Ez a megközelítés alig fedi fel a testet, de golyóállóbbá teszi a megjelenést a vállalati öltözködési szabályokkal szemben.
Míg a Markarian tervezője, Alexandra O’Neill arra hívta fel figyelmet, hogy a crop topok lehetővé teszik a magas derekú, széles nadrágok viseletét anélkül, hogy elveszítenénk a test vonalát. Ráadásul ez az öltözék magasabbnak mutatja a viselőjét. Sokan
vagánynak tartják ezt az öltözködést, és magabiztosabbak
a munkahelyükön.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.