Nem befolyásolja egy mozifilm nézettségét, hogy később mikor kerül fel egy streamingszolgáltató kínálatába az adott alkotás. Egy friss felmérés szerint az Egyesült Államokban a moziba járók többsége akkor is beül egy-egy új premierre, ha tudja, hogy néhány nap vagy hét múlva akár a nappalijában is megtekinthető. 

Alibaba Offices In Beijing As Alibaba's $32 Billion Day Signals Breakups Ahead for China Tech
Signage at the Alibaba Group Holding Ltd. offices in Beijing, China, on Wednesday, March 29, 2023. Alibaba's overhaul could serve as a template for a restructuring of China Tech itself: a shake-up that achieves Beijings aim of carving up the countrys tech titans while unlocking potentially billions of dollars in pent-up shareholder value. Source: Bloomberg
Fotó: Getty Images

Mint ismert: egyre több nagy stúdió – már amelyik rendelkezik ilyen platformmal – dönt úgy, hogy a mozifilmjeit a bemutató után egy bizonyos idővel bemutatja streamingoldalán is. A Disney-nél például ez átlagosan hat hét körüli eltérést jelent, azaz ennyivel később kerül az otthonokba egy-egy újabb alkotásuk a mozis bemutató után. 

Ez egyébként fordítottan is igaz, a Netflix ugyanis tavaly saját gyártású filmjét, a sztárokkal tűzdelt Üveghagymát egy héttel a premier előtt mozikba is elküldte, néhány nap alatt pedig több mint 13 millió dollárt keresett vele, majd a nézettség az otthoni premiernél is kirobbanó volt. 

"Glass Onion: A Knives Out Mystery" Premiere - Red Carpet
Fotó: Michael Buckner

A Deadline cikke szerint az emberek többsége úgy gondolja, hogy nincs befolyással a mozizásra a streamingszolgáltatók előretörése és egyre bővülő kínálata, ez utóbbival kapcsolatban mindössze 28 százalék nyilatkozott úgy, hogy azért jár már kevesebbet filmszínházba, mert otthon is megtalálja a szórakoztató alkotásokat. 

A járvány miatti félelem már egyre kevésbé tántorítja el a szórakozni vágyókat, és várhatóan ez, azaz a Covidtól való félelem szép lassan teljesen kikopik. Közben erősödik egy másik távol tartó erő: az A jegyárak és a mozikban kapható nassolnivalók árának ugrásszerű növekedését egyre többen megérzik világszerte. 

A válaszadók 47 százaléka ezt tartja a legfontosabb akadálynak akkor, amikor felmerül, hogy moziban nézzenek meg egy filmet, vagy pedig az otthoni kínálatból válasszanak. 

Kivéve persze akkor, ha műfajról van szó. A horrorokat ugyanis sok rajongó még mindig moziban szereti nézni. Ezzel megdőlni látszik a mozihálózatok és filmstúdiók elmélete, azaz azért csökken a nézettség, mert egyre több a streamingszolgáltató. Az igazság ezzel szemben az, hogy csak jobb filmeket kellene kínálni, hogy a nézők bemenjenek a mozikba. 

Ennyibe kerül egy Netflix-előfizetés: Magyarországon nem csökkentek az árak, de régiós szinten így sem panaszkodhatunk

Ráadásul folyamatosan kerülnek fel új magyar filmek is a szolgáltató kínálatába.