Egy doboz energiaital és egy jó minőségű kávé koffeintartalom szempontjából egyenlő

– mondta Zacher Gábor a CashTag videójában. Csibi Sándor, a Magyar Energiaital Szövetség főtitkára szerint az a probléma, hogy az energiaitalt sokszor összekeverik a vízzel. „Az energiaital nem víz, aminek az a rendeltetése, hogy hidratáljon, nem sportital, aminek az a rendeltetése, hogy a fizikai aktivitás során elvesztett ásványi anyagot pótolja. És nem is üdítő, amit frissítésre használunk. Tehát akkor mi is az energiaital? Az energiaital egy olyan funkcionális ital, amelynek az a rendeltetése, hogy gyorsan adjon energiát és éberséget sok vitamin kíséretében” – fejtette ki szakértő.

Teenage,Boy,Drinking,Caffeine,Energy,Drink,Gaming,At,Home,Using
Fotó: Shutterstock

Emellett hangsúlyozta azt is, hogy 

a fiatalok koffeinfogyasztását természetesen nem támogatja a Magyar Energiaital Szövetség, beleértve ebbe a kávét és kólát is. 

Alapvetően a fiatalkori energiaital-fogyasztás problémájának hátterében maga a koffeinfogyasztás áll. A megkérdezett szakértők mind egyetértettek abban, hogy bizonyos kor alatt magának a koffeinnek a hatása rossz hatással lehet a szervezetre. Havasi Katalin PhD, a Házi Gyermekorvosok Egyesületének elnöke a következő gyanús tüneteket emelte ki, melyek a gyermek túlzott koffein fogyasztására utalhatnak: „A tünetek nem is specifikusak, sokszor csak a gyerek szorongása, magasabb pulzusszáma, fáradékonysága az, aminek nem találjuk az okát, és ennek a hátterében állhat rendszeresebb energiaital-fogyasztás vagy az életkorához képest magasabb koffeintartalmú ital fogyasztása.”

Nagyjából 14 éves kornál lehet meghúzni azt az életkori határt, amelytől már engedett lehet a koffein fogyasztása, 

azonban jogosan merül fel a kérdés, hogy mit lehet tenni az ellen, hogy a 14 év alatti gyerekek ne fogyasszanak ilyen italokat. Zacher Gábor szerint a tiltás, mint minden helyzetben, most is kontraproduktív, inkább a kommunikáció felől érdemes megközelíteni a kérdést.  

A Coca-Cola váratlan húzással próbál a Hell nyomdokaiba lépni

A Coca-Cola az elmúlt években folyamatosan újabb és újabb ízekkel igyekszik betörni a piacra, bár ezek a kísérletek csak bizonyos időszakokra korlátozódtak. Egy újabb dobásáról pedig kiderült, hogy azt a Hell már bevezette itthon és külföldön is.