A Gazdasági Versenyhivatal februárban indított vizsgálatot a Regenera másnaposság elleni ital gyártójával és forgalmazójával, az SSHS Group Kft-vel és a Regenera Hungary Kft-vel szemben. A vállalkozások többek között közösségi média felületeken, a weboldalukon és országos televíziós csatornán népszerűsítették a Regenera terméket.

Lifestyle,Home,Portrait,Of,Young,Exhausted,And,Wasted,Man,Wakinglifestyle home portrait of young exhausted and wasted man waking up suffering headache and hangover after drinking alcohol at night party lying on bed sick and miserable still drunk
Fotó: Shutterstock

Jellemzően a termék másnaposság elleni hatását  emelték ki, vagyis azt, hogy összetevői hatékonyan hozzájárulhatnak a szervezetben az alkohol lebontásához. A hirdetésekben azt is kiemelték, hogy a termék összetevői fokozhatják a természetes méregtelenítést, javíthatják a szellemi frissességet, ezzel azt a benyomást keltették a fogyasztókban, hogy összefüggés van a termék fogyasztása és az egészségük között.

A cégek reklámjai kifejezetten azokat a fiatalokat szólították meg, akik aktív életet élnek, szórakoznak, fesztiválokon, bulikon vesznek részt, miközben tanulnak vagy dolgoznak is. Számukra az előző napi – esetleg túlzott mértékű – alkoholfogyasztást követően fontos, hogy milyen minőségben telik a másnap.

A másnaposság elleni – annak utólagos enyhítésére vagy annak megelőzésére vonatkozó –, az alkoholfogyasztást követő napi egészségi állapotot, közérzetet javító hatás nem volt igazolható, emiatt a másnaposság elleni hatásra utaló valamennyi üzenet jogsértőnek minősült – állapította meg a A cégek állításai az élelmiszerekre irányadó ágazati szabályoknak sem feleltek meg.

A GVH Versenytanácsa a döntésnél figyelembe vette, hogy

a vállalkozások első alkalommal követtek el jogsértést és az eljárás során végig együttműködőek voltak, ezért a bírság kiszabása helyett figyelmeztetést adott.

Emellett a nemzeti versenyhatóság kötelezte a cégeket, hogy alakítsák ki a versenyjogi előírásoknak való megfelelési programjukat és a jogsértés megelőzését biztosító saját belső eljárásrendjüket.

Mindig legyenek körültekintőek, amikor az alkohol gyorsabb lebontását ígérő másnaposság elleni szerek hirdetéseivel találkoznak – hívta fel a fogyasztók figyelmét a GVH. Ugyanis ezek használatával sem kerülhető el a túlzott alkoholfogyasztás miatt kialakult lassabb reakcióidő és a szervezet hosszabb ideig tartó regenerálódása.