A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított egy üdítőital forgalmazóival szemben, mivel a másnaposság tüneteinek enyhítését ígérő reklámjaik minden bizonnyal megtévesztették a fogyasztókat – írta közleményében a

Depressed man drinking hard liquor at home Alcohol addicted man portrait alone with spirit bottle
másnaposság elleni csodaszer GVH
Másnaposság elleni csodaszert vizsgál a GVH.
Fotó: Getty Images

A nemzeti versenyhatóság eljárást indított a Regenera revitalizáló és másnaposság elleni ital gyártójával és forgalmazójával, az SSHS Group Kft.-vel és a Regenera Hungary Kft.-vel szemben, mivel a hivatal gyanúja szerint termékük reklámjai jogsértőnek minősülhetnek.

A versenyhivatal azt gyanítja, hogy az országos tévéreklámokban, illetve az interneten olyan, egészségre ható állításokkal népszerűsítették az üdítőitalt, amelyek valószínűsíthetően nem felelnek meg az élelmiszerekre vonatkozó reklámozás irányadó ágazati szabályainak.

A szóban forgó rendelkezések megszegésével a két cég feltehetően félrevezette a fogyasztókat a termék egészségre gyakorolt hatásait illetően.

A GVH kiemelte, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést valóban elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható – zárult a versenyhatóság kommünikéje.

Meglepő javaslatra készül a GVH a vendéglátóhelyek érdekében

Átmenetileg felfüggeszthetik a vendéglátóhelyek italkínálatának kötelező bővítésére vonatkozó törvényi előírást, ezt a Gazdasági Versenyhivatal javasolja a jogalkotóknak a piaci szereplők italbeszerzéseinek elemzésére indított ágazati vizsgálat nyomán. A jelentés véleményezésére 30 napjuk van az érintetteknek. A kereskedelmi törvény vonatkozó rendeletén a idejére könnyítene a versenyhatóság.