Hirdetés

Beléptető rendszerből munkaidő-nyilvántartás?

Csökkenti az adminisztrációt, ha a beléptető rendszer adataiból egy szoftver automatikusan elkészíti a munkaidő-nyilvántartást, így elkerülhetők a bírságok.

Számos nagyvállalat alkalmaz beléptető rendszert az épületeken belüli mozgás ellenőrzésére és az illetéktelenek távol tartására. Az ilyen rendszerek lényege, hogy a kapuknál, ajtóknál felszerelt berendezések csak azok számára nyitják ki az adott átjárót, akik belépésre jogosító kártyával rendelkeznek.

Mivel minden kártya egy meghatározott személyhez tartozik, a beléptető rendszerekkel akár az is megállapítható, melyik dolgozó éppen hol tartózkodik, vagy egy adott munkanapon hol járt a vállalathoz tartozó irodák, épületek közül.

 A beléptető rendszer ugyanakkor nem csak a biztonság növelésére vagy az ellenőrzésre használható. A kártyaolvasók a be- és kilépések időpontját is rögzítik, ami a munkaidő-nyilvántartáshoz is felhasználható.  Ez minden vállalat számára törvényben előírt kötelezettség, de ha a beléptető rendszer automatikusan átadja az adatokat a munkaidő-nyilvántartó szoftvernek, sok idő és munka megtakarítható.

Mivel a ledolgozott munkaidő képezi a bérszámfejtés alapját, a megfelelően feldolgozott időadatok a bérszámfejtő szoftverbe is átadhatóak, így jelentős adminisztrációtól és hibalehetőségtől kímélik meg a HR-t.

Speciális szoftver kell

A nyers ki- és belépési azonban adatok önmagukban nem elegendőek. A munkabér kiszámításához, a túlórák, műszakpótlékok kezeléséhez a vállalati munkarendek, beosztások, valamint a szabadság és táppénz adatai is szükségesek. Mi kell ahhoz, hogy a beléptető rendszerből nyert információk felhasználhatók legyenek a munkaidő-nyilvántartás és a bérszámfejtés elkészítéséhez?

Speciális szoftver, amit bevezetésekor alapos munkajogi ismeretek birtokában paramétereztek, és amely képes a más rendszerekből érkező adatok feldolgozására. Ennek hiányában a bérszámfejtés csak kézi beavatkozással, sok hibalehetőséggel végezhető, így a számfejtett juttatások sok esetben nem felelnek meg maradéktalanul az előírásoknak.

 Amennyiben egy vállalat elektronikus megoldás bevezetését fontolgatja, érdemes olyan szoftvert választani, ahol a munkaidő-nyilvántartás, a bérszámfejtés és a személyügyi nyilvántartás integrált rendszert képez. Ilyenkor csak egy adatbázisra van szükség, az új dolgozót például elegendő a személyügyi nyilvántartásba felvenni, onnan a bérszámfejtő- és a munkaidő-nyilvántartó rendszerbe is szinkronizálódnak az adatai.

 A megoldás további előnye, hogy a vállalat vezetői számos olyan kimutatást kérhetnek le, amelyek elősegítik a hatékonyság növelését, a túlórák és bérköltségek tervezését.

 A legújabb rendszerekhez már webes önkiszolgáló felületek is tartoznak, amelyen keresztül a dolgozók jelezhetik szabadságigényüket vagy vezethetik jelenléti ívüket. Ilyen például a

href="http://www.nexon.hu/megoldasok/nexontimebeleptetesesmunkaidonyilvantar

tas/?utm_source=VG_Online&utm_medium=pr_cikk&utm_content=nexONTIME&utm_campa

ign=nexONTIME">nexONTIME munkaidõ-nyilvántartó szoftver amely nem csak a beléptető rendszerek vezérlésére képes, hanem a folyamatos frissítésnek köszönhetően mindig megfelel az aktuális munkajogi előírásoknak.

szoftver informatika munkaidő-nyilvántartás
Kapcsolódó cikkek